Fortsatt vab..

Fortsätter med vab idag med...känner mig lite trött på att vara hemma, jag har hamnat i nåt läge då jag inte gör nåt. Jag skulle ju kunnat storstädat och fixat här hemma men nej i början av veckan var jag ju bara trött för att jag inte sov jätte bra då Emil höll på med sitt kliande och sin halsvärk på kvällen/natten, så känner jag ju att det är ett evighetsgöra det där med städning just nu. Vi har vårt sovrum i vardagsrummet just nu trångt och inte lättstädat alls. Nu låter det ju som om jag bara suttit på rumpan och inte gjort nåt så är det ju inte..Har tömt tvättstugan och hur skönt är inte det, för en gång skull ligger jag med med tvätten, annars brukar tvättstugan vara smock full med tvätt, nu är den tom och städad.
Sen har jag ju fått mycket mystid med Emil. Vi har kollat appar på plattan, spelat spel, lästränat och ätit isglass. Nu börjar en hel del koppor att torka ut, hela kroppen fylls med små sårskorpor. Det värsta kliandet är över och han är mycket piggare. Klippte av honom allt hår igår och han kallar sig nu för lill-morfar (för morfar också är klippt med kort kort hår)

Varje dag jag lagar mat har jag min lilla vän sittandes mellan mig och spisen...kanske att jag "tappar" nåt haha min söta lilla tjej. Igår blev det pannkaka och det tar ju lite tid att steka pannkakor på 1,5 l mjölk men lilla Greta satt snällt och väntade.
Nåt som Greta absolut inte gillar är att klippa klorna och jag bävar varje gång som det är dags, igår var en sån dag...och jag måste bara säga hon var ko-lugn...Oskar mutade med lite godis och jag kunde klippa i lugn och ro utan sprattel och panik. Känndes mycket bättre än att hon ska sprattla och ibland skrika till.
Den här "bibeln" önskade jag mig till jul och fick den av min fina man♥...och nu sen den 26/12 har vi kört 15 minuter Paolo ca 4 ggr i veckan. Igår var en Paolo-dag och det känns i benen idag. Tänk att 15 minuter med intensiv träning kan kännas så mycket. 15 minuter låter ju inte mycket men säger som Paolo
"den bästa träningen är den som blir av"
Tog mig ut på en power walk i skogen härom dagen men det var lerigt, blött och mycket grisigt...usch.
Så igår blev det gåbandet inne istället mycket trevigare.
 
Ikväll blir det innebandyträning för Anton och så hoppas vi på att få ett par extra killar sovandes hos oss, så vad passar väll inte bättre än en tacokväll lite senare:) då? Kanske unnar mig ett glas rött också då vi inte måste upp tidigt imorgon bitti. Söndag bjuder på mer innebandy...supporter tröjorna hänger nytvättade sen förra helgen och väntar på att få hejja fram p-00...denna gång blir det vinst mot Nykvarn känner det på mig;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0