12 september

Ja 12 september var ett datum vi längtat efter med skräckblandad förtjusning..
Ja det var dagen då Zigge skulle få sin dom eller bli frisk förklarad och ja vad ska man säga??
Ett MIRAKEL som vetrinären Sara sa...ingen trodde Zigge skulle fixa detta och så visar det sig att tarmar och magsäck är precis inom den normala tjockleken och inte en droppe vätska i buken. Hans viktuppgång var kanon och han blev alltså FRISK FÖRKLARAD igår.
Jag kunde förståss inte hålla tårarna borta...är bara så glad att det var glädjetårar.
Vi var ju egentligen inte jätte oroliga för han är ju så piggelin och vild och nästan galen...
 
Så vi firade med ett glas bubbel och pizza-middag, tyvärr fick vi också besked om att Agria inte kommer ersätta oss för några av vetrinärkostnaderna...grrr
men gud vad är väl 26 000 kr hmmm. Fasiken vad mycket annat lyx vi kunnat skaffa oss. Vi kommer naturligtvis överklaga beslutet men hur lätt är det mot stora otäcka försäkringsbolag??
 


Idag är en innebandytränardag för Oskar...och jag håller nog på att åka på nåt skit..har så ont i kroppen och ont när man hostar...ja jag fixar väl morgondagen och sen kommer man väl ligga hela helgen...blä
 
Imorgon verkar det som om vi kommer ha huset fullt med grabbar igen...så kul och visst är det skönt när barnen verkligen vill vara hemma här med kompisar. Unddrar vad vi ska laga för mat?
Tacos är ju så smidigt när man är så många och så passar det ju till fredagsmys..men vi åt ju det sist vi hade kompisar här och lite annan fantasi borde man ju ha...förslag nån? vi blir ju ändå ca 10 stycken.
 
Äntligen blir det lite matcher också...Söndagen bjuder på innebandymatch.
 
Ha en fin kväll och så kör vi full fart mot helgen
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Grattis till att Zigge är friskförklarad vi gläds med er . Men räkna inte med försäkringen för detta måste ju ha stått i besiktningspappren att han inte hade normal storlek osv dom är ju som du vet skit tuffa med pengar när man behöver dom kram

Svar: I besiktningspappren står det ua på storlek och hull och att han är en mycket trevlig valp! Alla i kullen var ju så här små. Att försäkringen inte täcker beror på att jag sa att han varit åksjuk och kräkits hemma när vi kom hem måndag kvällen...de tror att det hör ihop med diarrén som kom på fredag...trots att vetrinären gjort ett tillägg och skriver att de inte hör ihop. Vår försäkring började ju gälla på tisdagen och inte måndag kväll...så Agria säger att han var sjuk innan han försäkrades:( Vilket jag vet att han inte var. men men pengarna spelar ju ingen roll min voffe mår super bra nu:)
Malin Bergdahl

2012-09-13 @ 23:22:23
URL: http://inciria.cybersite.se
Postat av: Ann-Britt

Nej dom försöker alltid komma undan men efter många uppfödarår säger jag alltid till mina valpköpare att hunden ska var försäkrad när dom hämtas . men tycker konstigt att veterinären skrivit han var normal storlek min kompis föder upp frallor och dom brukar ju var a mer ändå dubbelt så stora jag önskar verkligen ni får rätt på det och att Zigge växer ifatt och håller sig frisk viktigast visst pengar
är inte allt du vet ju vad Chucks knä kosta men
du får kanske hjälp av uppfödarens dolda felförsäkring (om hon har någon ) men det är ju krav från Skk kul att lsäa hur han utvecklats och vi gläds med er och hoppas det är slut på eländet nu Kram

Svar: Alltså att han var liten var ju för att de var 9 stycken i kullen och normalt får de väll bara 4-5 st? Nu är han super pigg i alla fall och jag njuter av varje sekund av att ha valp:) För fort går det, snart 2 kg ju...roligt att du läser min blogg.
Malin Bergdahl

2012-09-15 @ 22:01:24
URL: http://inciria.cybersite.se
Postat av: Ann-Britt

Klart jag läser kul följa er för ni är en sådan härlig familj även GS matte läser och tycker detsamma man blev ju orolig när man hörde du kanske skulle behöva gå igenom en sorg till och barnen också men skönt allting löst sig ha det bra och fortsatt lycka till med honom men be uppfödaren ta det på sin dolda fel försäkring

2012-09-19 @ 08:54:21
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0