Uppdatering

Oj oj jag är verkligen sämst på detta att uppdatera bloggen...men nu så kommer en lite uppdatering.
Kan ju börja med Zigge...oj oj vad skojsigt det är att ha valp. Han är pigg glad lekfull, biter på allt, hämtar saker han inte borde...som till exempel toarullen...och det blir massor med papper överallt jätte snabbt innan man hinner blinka har man hela mattan full med små pappersbitar.
Men han är ju sötaste voffen så vad är väl lite bus och lite papper på en matta? Jag har ju dammsugare så det går ju fort att fixa till.
 
Annars flänger han runt med mig på dagarna, kontoret firmalokalen fram och tillbaka överallt är han med mig. Det blir inte mycket "ensam-träning" men de lilla han är själv funkar jätte bra. Blir ju dock max en timme eller så. Han börjar bli en stor kille han har gått från 800 g till 5 kg....och tänk om jag lyssnat på vetrinären? då hade vi inte haft denna underbara lilla varelse hos oss. Ibland har de fel och då är det viktigt att lyssna på sin instinkt. Vi hade en tuff start men det verkar ju ordna upp sig till det bästa. Bara matte då som måste inse att detta faktiskt kommer bli en rejäl hund och inte min bebis.:)♥ Fösta snön har kommit och jag minns ju när vi hade vår Chuck och det kom snö...han var så överlycklig att man knappt fick in honom i värmen. Zigge är inte lika uppspelt över snö och kyla som min tokiga boxer var.
Japp lite om Zigge:)
 
Oskar kör ju innebandy så varje helg är det minst en match, än så länge är Onyx-p-00 helt obesegrade och de är så super duktiga, alla killar!! I helgen var vi i Vingåker, matchen slutade med en vinst 6-4 men oj vad det var stresssande, en tuff match med inte alls nåt bra spel, kändes ibland lite rörigt på planen. När vi ändå var i Vingåker blev det lite shopping på Vingåkers factory outlet.
 
Varje vecka består alltså av aktiviteter, innebandy, konfirmation, handboll och klarinett. Alla barnen har sina aktiviteter och vi som föräldrar vill ju vara lika delaktiga på alla barnens träningar och aktiviteter.
 
Vi fortsätter att bygga på vårt lilla "Krusbär" och det börjar bli dags för inredning:) Amanda väljer tapeter, golv ska läggas och snart ska hon väl kunna få flytta ut...kanske under julledigheten:)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Hej o kul läsa din blogg igen så roligt att det slutat bra med Zigge ha en skön jul och fortsätt skriva här kram Ann-Britt m hundar

2012-12-06 @ 12:28:23
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0