Små barn små bekymmer....

För några år sedan var min ända önskan att få sova en hel natt i sträck.
Få se sina barn krypa, lära sig gå.
Höra första orden eller potträna nån av mina små.
Ta reda på vilken blöja som hade bäst passform och som inte gjorde barnen gnälliga.
Vilken välling ska man välja och ska barnen ha napp?

Väldigt små bekymmer alltså!

Idag ligger jag vaken om kvällarna och funderar på andra saker, jag har inga gnälliga barn som inte kan sova.
Ingen dricker välling och de har pottränats klart.
Jag hör dom prata i mun på varandra så jag måste be dom prata en i taget.
De kan inte bara gå utan de kan mycket mer än så.
Springa, leka, simma och spela boll

Funderingarna man har nu är mer,
hur får man barnen att inte dricka alkohol, prova droger, cigaretter?
Snatta eller köra moppe utan tillstånd eller nåt annat olagligt?
Ja jag tror att alla kanske kommer prova nåt av det. 
Hoppas bara att man då har byggt en bra grund och att de vet att de kan komma och berätta vad som hänt. Att de aldrig ska känna sig lämnade i en vuxen värld utan guidning och handledning.

Små barn små bekymmer, större barn större bekymmer alltså! 

I snart 13 år har de förändrat mitt liv till det absolut mycket bättre.
Vad vore livet utan mina små troll♥

Älskar er mina fyra♥




Kommentarer
Postat av: Amanda

jag älskar dej också mamma, man kommer aldrig få en så bra uppväxt som jag får.

2011-09-19 @ 21:24:38
URL: http://mandabergdahl.blogg.se/
Postat av: Sara

Va fint skrivet av dig =)

2011-09-20 @ 08:09:08
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0