September

Ja nu börjar höstmånaderna på riktigt, med start idag. Jag har som sagt två snabba denna vecka och har nu gjort en av dessa. Skönt, men det var nog min värsta natt på länge. Ögonen gick i kors och jag hade svårt att röra mig ju. Ville bara bädda ner mig och sova. Vi har ju vaken natt så det får man inte göra, även om det är lugnt. Natten var så lugn också då blir den ju så lång.
Har nu sovit och varit ute på min skogsrunda med Chuck. Hittade lite svamp idag med längs stigen. Tar nu min första kopp kaffe och och har lyssnat på Oskar som läser engelska spökberättelser.

Innan nattjobb fick jag ju en idé om att frosta av frysen och kylen röja lite där. Skönt att rensa ut. Hittade ju lite lingon och blåbär så då blev det koka sylt.

Blåbärssylten serverades tillsamanns med pannkaka igår, mummsigt.


Lingonsylt

Igår fixade vi passen också inför resan till Tallin. Vilken pärs!! Ha med de små killarna kl 19 in till polisen. Trötta efter en dag på dagis och fritids. Ja den var ju som om man såg sig själv i "familjen annorlunda" hihi. Ja nu är det fixat och förhoppningsvis har vi dom i mitten på nästa vecka. Jag var ju också tvungen till att ha nytt eftersom jag bytt efternamn sen sist. Ja man kommer väl se ut som en riktigt stressad, trött småbarnsmamma. Men det är väl så jag ser ut alltjämt skulle jag tro hihi! 

Amanda började teatergrupp igår och det är kul om hon hittar nåt som är kul. Samma teatergrupp hon var med i för några år sedan. Hoppas hon fortsätter nu bara. Ikväll blir det fotboll för Oskar och hans kompisar. Har hämtat hit grabbarna och snart tajm att rulla mot Oxelösund.

Till helgen kommer Curre ska bli mysigt att ha två boxer busar igen. 

Tjing Tjing

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0