Ledig

Så skönt jag har klarat av även denna jobbperiod och nu är det dags för lite långledighet. Det har varit en skön helg, lugnt och trevligt. Tyvärr om man nu räknar lite snabbt så har jag sovit kanske 11 timmar sen i fredags morse då jag klev upp med barnen 6.30. Så jag är trött, trött, trött. Förstår inte att jag haft så svårt att sova. Lördagen kändes som om jag absolut inte kunde somna och när jag väl gjort det var barnen livliga, så inte blev det många timmar då. Söndagen var barnen tysta men vaknade av att det ringde på dörren, Emil skulle iväg till kompis och Williams mamma kom och hämtade och skjutsade tillbaka också, lyxigt. Ja även om jag då inte sovit så mycket har jag ju vilat och inte gjort nåt handtag hemma förutom maten då.

Björn har jobbat på med grunden till krusbäret men det blir ju inte heller mycket gjort när jag ska försöka sova bort halva dagarna. Men det tar sig och vem vet vi kanske snart har en gjuten platta här ute:)

Ja och stackars Chuck han har inte fått mycket att göra i helgen inte. Mycket utevistelse på lördagen dock. Ätit äpplen och jagat traktorn. Vallat hönorna gör han ju också. Tuppen sune och han konkurerar om vem som bestämmer om pullorna. Söndagen blev ju såååå otroligt lerig så det blev en promenad i koppel med Chucken bara. Det var inte lite regn som föll och gjorde hela vår tomt till en stor lervälling!! Blä! Så besökare ombeds ta på sig stövlar hihi;)

Hittade en fin tröja i fredags på Gina tricot som bara ropade på mig!! Oueen Malin!! Också i denna härligt röda höstfärg.


Om du inte har nåt gott att säga,
välj att bara vara tyst!

Tycker det är ett bra ordspråk. Ibland kan ord göra väldigt ont och man borde tänka sig lite innan man häver ur sig .

Ja nu ska jag i alla fall ta vara på veckan som kommer. Försöka hinna allt. Innebandy idag (om Oskar känner sig piggelin) Imorgon "lära känna samtal" med Antons fröken, Simskola, fotboll och föräldramöte med både Anton och Oskar. Jag behöver alltså vara på två ställen samtidigt. Nej det fungerar ju inte så det får bli springa emellan  klasserna. Typiskt att de ska ha föräldramöte med båda klasserna samma dag samma tid.

Hua vaknade idag utan kaffe igen, räckte ju knappt till en kopp, blä så trist.

Tjing tjing

Malin 


Kommentarer
Postat av: Lottis

Det är inte lätt att vara mamma ibland....mycket som skall hinnas med med barnen och hemmet dessutom. Ja just det så skall man hinna med att sova oxå för att inte bli den där griniga mamman.



Det skall bli spännande att se hur jag klarar av rollen som flerbarnsmamma.....men det hoppas jag att jag klarara av galant.



Jag hör av mig när jag är redo för besök så får du ta med dig Eva & Solveig och komma och hälsa på någon dag.



Kram Lotta

2011-09-12 @ 14:07:03
URL: http://www.lottis-annaella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0