Sommar värme

Så underbart väder, helt otroligt fantastiskt. Riktig sommar värme har vi ju nu ett par dagar i alla fall. Hoppas att det håller i sig lite till. Jag är långledig och det är skönt men det är riktigt mycket fix och trix ändå.

Igår fick jag sitta inne och lyssna på en föreläsning. Kändes inte som man blev klokare av det möjligtvis något mer irriterad. Handlade om socialstyrelsens riktlinjer om hur man arbetar med dementa. Då inser man ju att vi faktisk ligger en bit ifrån riktlinjerna. Mycket att jobba med.

Sen har vi ju börjat projektet "stödmur" på tomten. Ja Björn grävde upp en lååångt dike rakt över gräsmattan i helgen så nu är det bara en ända stor leråker utanför fönstret.:(  Igår började vi lägga igen och jag har kört traktor fram och tillbaka med grus, tur ändå att vi kan ta traktorn, oj oj vilken tid det hade tagit med skottkärran. Barnen tycker detta är jätte roligt och tror vi gräver efter skatter...ja tänk om man hittar en riktig nergrävd piratskatt??? Skulle va nåt! Tycker alltså nu att jag städar och städar och städar och all lera verkar leta sig in i min hall för att sedan fortsätta genom hela huset, men vad gör väl det:) jag har ju dammsugare och all tid i världen!

Var på en liten shoppingtur igår också. Köpte mig en ny fräch sommar klänning och matchande nagellack.
Klänningen var ju rosa såklart:) Så blev det ju en god lunch med min Eva.

Idag ska jag ta en sväng med mina easytone i Bergshammar. Ut och motionera med Eva och hennes nya:)

Sen måste det väl bli lite sola också, och så måste boken läsas ut. Läser just nu en bok av Mari Jungstedt "I denna stilla natt" Jätte bra bok kriminalroman den också. Har liksom fastnat för dessa böcker nu.
 
Måste väl börja inventera barnens sommarkläder också och se vad som behöver handlas och vad som "återvinns" hihi.

Nej nu en kopp kaffe till och sen dags att åka mot dagis med Emil skrutten. Han har suttit i köket och ätit frukost i snart en timme så han är mätt och belåten nu tror jag. 

Tingeling  


Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

JAVISST ÄR DET HÄRLIGT MED VÄRME VI HAR JU 6 VALPAR SOM ÄLSKAR ATT VARA UTE BLIR JU KORTA STUNDER FÖR MAN FÅR JU ÖVERVAKA HELA TIDEN ! jAG ÄLSKAR OCKSÅ DOM HÄR DECKARNA FINS MÅNGA BRA SVENSKA FÖRFATTARE MEN JAG LÄSTE EN HEL DEL NÄR VI VAR I THAILAND I FEB MARS MEN MARIE LJUNGSTEDT MÅSTE VARA SENSTE BOKEN DYUU HAR FÖR JAG KÄNNER INTE IGEN DEN AVUNDAS INTE GRÄVNINGEN DÄRHEMMA SPEC INTE NÄR MAN HAR DJUR MEN DU AHR JU BARA EN HUND SÅ ..... TÄNK PÅ MIG SOM HAR 4 DET RÄCKER SÅ BRA MED ALLT ANNAT SKIT DOM DRAR IN HA EN SKÖN SOMMAR aNN-bRITT M FLOCK

2011-05-11 @ 17:10:48
URL: http://inciria.cybersite.se
Postat av: Malin Bergdahl

Skulle gärna vilja ha en hund till...men har en man som tycker att vi ska vänta tills efter sommaren i alla fall:) så kanske kanske! Jag är ju jätte sugen på en valp eftersom Chuck var 15 månader när han kom till oss, passade ju just då, men nu har jag ju lite större barn och en valp skulle vara mysigt.

2011-05-12 @ 09:12:39
URL: http://chuckberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0