Sjuk

Ja hua natten mot söndagen blev jag magsjuk. Har nog aldrig haft en sån intensiv magsjuka. Kunde inte få i mig en droppe förrän allt och mycket mer kom upp igen. Låg i sängen hela dagen utan att kliva upp, orkade inte alls. Tur att Björn var hemma och Chuck fick vara ute och pyssla med ved i skogen hela fm. Så kan man ju tacka playstation för olika roliga legospelen. Lego är liksom en röd tråd här hemma:) Allt handlar om lego.

Igår var jag alltså helt seg men lyckades få i mig lite att äta, Anton och Oskar hade ont i magen så de var hemma ifall att det skulle bli nåt men inte det, så det var skönt. Amanda hade studiedag och spenderade em och hela kvällen i Linköping med Farfar och Jeanette. Oskar hjälpte mig med tvätten, läxa i hemkunskap:) såna läxor är ju kanon. Han tvättade 3 maskiner, hängde och tummlade. Gick ju kanon:)

I fredags fick jag en jätte överraskning!!! En diskmaskin!!! Har väl aldrig blivit så glad! Äntligen slipper jag stå och diska flera timmar varje dag, ja det har kännts som timmar. En extra stor också man får in hur mycket som helst i den. Ja så jag och min nya "partner" i köket kommer trivas bra ihop!

Ja och veckan börjar alltså med två nätter sjukt och en himla massa utvecklingssamtal med barnen här i mitten på veckan. Idag ska jag läsa ut sista boken jag har från Anna Jannsons serie om polisen Maria Wern. Just nu läser jag "Drömmar ur snö". Nu är det bara "Drömmen förde dig vilse" från 2010 och "Alkemins eviga eld" 2011 kvar att läsa. Vilka kanon böcker har nu under våren läst alla 10 böcker av Anna Jansson om Maria Wern.

Nu lite kaffe, hoppas magen tål!

Tjing


Kommentarer
Postat av: Lotta Nordkvist

stackare...magsjuka är aldrig roligt varken när man har det själv eller när barnen har det. Hoppas du piggar på dig snart.

Själv mår jag fortfarande illa mestadels av dygnet, men igår var vi på ultraljud och tittade på underverket som för övrigt sov mest. Beräknat datum blev den 18:e september (på Ellas födelsedag=) )

Kram Lotta N

2011-05-03 @ 10:35:14
URL: http://www.lottis-annaella.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha vad roligt Lotta samma dag:)

2011-05-03 @ 14:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0