Helg

Härliga helgen är slut och måndagen är här. Har haft en kanon helg med mycket god mat och dricka. Lördagen spenderades på Oxelö marknad. Tänk om man hade hur mycket pengar som helst så man kunde köpa allt till sina barn, i alla fall för en dag. Emil och Anton ville ju köpa allt i alla stånd. Det blev sockevadd, godisremmar, chockladhjul och en keps i alla fall. Kvällen bjöd på grillning på Stavstugan med Mamma, Markku, Micke, Malin och fasters busunge. Sen självklart hem till stora chips och dippskålen för att heja fram Eric Saade. Kul att vi kom 3:a i alla fall. Barnen bäddade ner sig på vardagsrumsgolvet och bara Anton orkade kolla slutet. Chuck var med såklart:)

Vedprocessorn är lagad och hel och söndagen började vi köra ved. Den höll väl i ca 10 kubik kanske, sen gick svettsningen sönder igen:( Usch usch. Ja men nu har vi ju kommit en liten pytte bit på väg bara 20 kubik kvar kanske:) Fint väder alldeles perfekt temperatur för att hålla på ute. Grillning även söndag kvällen. Så fick jag äntligen hjälp med att starta upp gräsklipparen och har nu klippt gräset för första gången, längtar efter sommar och semester.

Denna vecka kommer vara lite smått uppbokad vet inte hur jag ska hinna med att jobba två nätter också. Avslut på dagis, hattparad, mattedag, drop in fika på fritids, sn-bollen träning och brännboll. Ja så är det ju sn-bollen till helgen för Amanda och Oskar.

Jag har nu precis kommit hem från en lång skön promenad med Chuck i skogen. Pratat med Pappa om rosa färg, hoppas Björn kommer tycka att det blir lika fint som jag tror det kommer bli:) Lägger kanske in en bild sen på mitt projekt:)

Idag har Anton och Oskar mattedag på Kolmården med skolan så imorse packade vi, äggmackor, plättar, köttbullar, bullar, kakor och saft. Hoppas de håller sig mätta hela dagen:) De tyckte det var jätte spännande och kommer inte hem förrän kl 16 och 17 ikväll.

Tjing tjing för nu ♥ 


Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Ja ni har det verkligen härligt där uppe mitt uppe i livet jag blir trött när jag hör hur mycket ni har på gång men ni är ju unga o vackra då orkar man allt !

Här är kyligt nu så någon grillning är inte aktuell här så fin Chuck ser ut still going strong han ser verkligen ut att trivas med livet kram på er alla Ann-Britt

2011-05-16 @ 19:15:45
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0