Ja då var det dags igen...

Japp igår sa ryggen ifrån igen. Jag har inte gjort nåt speciellt denna gången. Kan man inte bli en sån där huvudfoting som barnen ritar när de är små?

Då kan man ju inte ha ont i nån rygg, för man har ju ingen hihi.

Semesterdagarna rullar på och snart är jag ju "bara" långledig. Sen är det ett år kvar tills nästa sommar-semester och barnen har redan sommar planer för nästa år. Blir till att spara mycket pengar♥  

Nu i helgen har vi hyrt en bergsborr, japp kuligt jobb. Eftersom vi ligger mitt i sommar semestrar är det ju svårt att få tag på nån som spränger och då får man jobba hårdare själva. Eller det är ju Björn som får jobba hårt jag servar honom mest med mat och vatten och ibland nåt annat gott att dricka. Idag har vi fått lite förstärkning av pappa som också kan borra och spräcka berg. Jag hoppas bara vi kan få ner vatten och avloppet snart så vi kan börja återfylla. Känns som om allt med Krusbäret går trögt och och är tungjobbat. Ska ändå bli riktigt kul att se hur snigel dynamit funkar. Men man måste ju tänka på att vi har semester också inte bara jobba jobba. 

Ja man får göra små utflyckter varje dag och njuta av varje ledig stund. Igår var vi och hyrde nya filmer också:) "Himlen är oskyldigt blå" "Season of the witch" och "Yogi bear"  hoppas det var ett bra val. Först måste vi ju se klart    "2012" världens undergång , det var en bra film.

Det börjar bli dags att plocka av vinbären också och koka saft:) Men först ska jag ta och läsa lite ur Mari Jungstedts bok " Den dubbla tystnaden"

Tjing Tjing
  

Kommentarer
Postat av: GRAND..MA..

Det är till att ha många järn i elden..Synd att du ska ha ont i din rygg,för det är då inte kul.Hoppas snigeldynamitin inte är så kraftig att den tar huset på ryggen och går...Hälsa hela fam.från oss..Kramis !!

2011-07-30 @ 12:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0