Perfekt vinterväder

Kan väl inte bli bättre med -6 grader o solsken. Promenaden med vovvarna gick ut till rådjursmatningen. Mycket koppelträning, vill ha två boxrar som går fint vid min sida, eller inte drar i alla fall. Känns som om de tror det är en tävling vem som kommer först.

Sen tränade Curre o jag lite kontakt och linförighet, funkar mycket bra idag. Godis, kel o lek så brukar det mesta gå :)

Tänk grabbarna bus som inte tålde varandra för bara nåt år sedan går nu på långa fina promenader tillsamanns. Delar den lilla bia bädden o den lilla soffan. Trång o tätt ska de ligga.

Igår fick Curre smaka på katternas klor. Han är lite för mycket bufflig och på för att de ska gilla honom. Så tre små röda prickar på nosen, stackarn. Idag kan man väl då säga att han är nyfiken på dom men går inte lika nära.

Chucks tassar är så mycket bättre tack för alla råd om vasselin, försvarets salva och oljor. Vi har kört med försvarets salva o det är nog den absolut bästa.
Emil leker just nu sök med Chuck i hela huset, hoppas bara han hittar all godis :) Ja känner jag min lilla Chuck rätt så blir det nog inte en smula kvar.

Idag ska jag bege mig in till stan kanske blir det ett par nya bra varma promenad skor. Emil ska också till tandläkaren och visa upp tänderna. Får se om vi får godkännt.

Nu är det dags att gå ut o samla ihop alla äggen håller tummarna på 9 st idag också! Nån som vill köpa? Bara att säga till så fixar jag det.

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0