Lördag

Japp idag är det lördag vilket innebär vedjobb! Trevligt med lite mildare väder i alla fall. Solen tittade till och med fram. Om man tittar rakt mot solen kan man nästan känna att det värmer lite nu. Nästan så man får lite vårkänslor.

Hundarna har såklart varit med o hämtat all ved. Curre är inte riktigt van vid traktorgrävaren och morrade otroligt mycket när skopan åkte upp o ner men han kom ganska snabbt på att den inte var farlig.

När veden var klar var det dags för att skjutsa iväg stora Mandis till Oppeby. Hon sover hos kompis i natt. Imorgon bär det av till Södertälje för sammandrag i innebandy. Curre får följa med, vill inte att voffarna ska vara själva hemma tillsamanns. Chuck får ett besök av min mamma eller Marrku hoppas jag. Små killarna ska vara hos mormor och där är kusin Sixten också så mormor får och göra. Oskar har en kompis som kommer sova här i natt för att hänga med på sammandraget imorgon.  

Det har varit mycket boxerbus i snön idag och jag känner mer och mer att det går att släppa dom mer fria i leken. Litar på att det bara är lek ( för inte så länge sedan var det mer allvar). Curre har idag också fått prova Chillis gammla dragsele idag och dragit Björn och mig i pulka. Skulle önska att barnen var mer ute så han fick nåt lättare att börja med :-) Men måste ändå säga att man är imponerad av att han orkar både mig och Björn (inte tillsammans dock). Nu har jag två busar som sover som stockar, tror nästan taket ska lyfta av snarkande boxrar.
Undrar lite över Curres ena bakben bara han står ofta på tre ben. Kommer bli nåt att söka för kanske.

Själv är det snart dax att inta soffläge för ikväll är nog nästan lika trött som mina två boxrar och jag måste upp tidigt imorgon. Chuck och jag måste upp på en mycket tidig morgonpromenad.

Tjingelin alla ha en underbar lördag kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0