Vår??

Ja är våren på väg? Känns i min boxer i alla fall. Promenaden blir mer som ett stort boxerfnatt!! Men så härligt att se denna lilla älskade voffe hoppa runt och studsa på alla pinnar, grenar och stubbar. Han älskar skogen min lilla Chuck. Jag var inte lika överförtjust i skogsslingan idag den var ju täckt av is. Blev bara halva vägen. Det tog lika lång tid men det var ingen power-walk, jag trippade väl runt bara för att hitta barmark att sätta fötterna på. Jag vill ha VÅR nu och jag har inte lust med denna vinter mer. Vi körde lite uppletande i skogen och jag Chuck hittade ju alla mina "tappade" saker. Hihi han måste tycka matte är slarvig som tappar både vantar, en mössa och en boll!
Sen blev det boxerbus på gården med "pipkycklingen".

Annars har jag mina två sjuka barn här hemma, Oskar och Anton förkylda. Emil är bara hemma som sällskap idag. Sitter och planerar matlista för resten av veckan, skulle behöva storhandla idag för imorgon och på fredag har jag ingen bil. Tackar mamma att jag har fått låna hennes.

Dammråttorna ligger tätt här hemma nu och tittar man ut ser man knappt nåt genom mina skitiga fönster, men jag är ju inte nån direkt städtant. Diskmaskinen vill heller inte sätta igång så jag har fått börja diska för hand och det är ett jätte projekt varje dag, nu när man är hemma med alla, frukost, lunch och middagsdisk för 4-6 personer, blä! Ja ja gnäll gnäll och gnäll! Bara försöka se det possitiva....Solen skiner ju i alla fall och kaffet efter en skön promenad smakar himelskt!

Dags att börja med lunch och sen jaga bort dammråttorna!

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0