Möblera om

Ja om man inte har nåt att göra kan man alltid skapa sig nåt nytt. De stora barnen har fått "nya" sängar som jag nu tänkte instalera på deras rum. Hu jeda mig så mycket plock det blir för att flytta några sängar!!! Blir ju i alla fall storstädat på deras rum nu då, det passar ju bra då när jag planerat in en storstädning inför hösten. Tyvärr vill inte min rygg samma som jag:( Känns inte alls bra och snart måste jag ta och göra nåt åt skiten.

Vi har också fått tag på en sprängare så nice:) Han kommer på måndag och då känns det som om vi kan börja nästa fas av "Krusbäret". Nåt vi verkligen behöver för att känna att vi vill trampa vidare med detta jätte projekt som det nu blir.

Idag har Emil och jag varit ute hos Majsan på en kopp kaffe och nybakade muffins, synd bara att jag håller igen! Hahahaha eller försöker i alla fall. Emil fick äta desto mer, så han var ju inte lunch hungrig sen. Jag fick låna en ny bok av Majsan, "Mari Jungstedt" så nu tror jag att jag byter ut "Snabba Cash" mot den. Alltid mysigt att sitta och småprata om ditten och datten. 

Efter första riktiga skoldagen hade Anton med sig nya läsboken hem och han började direkt läsa och skriva av taxterna och hittade på meningar som han skrev så fint. Riktigt roligt med sån skolenergi.

Jag fixade dubbel mat igår vilket gör att allt för dagen idag är klart, bara slänga ihop en sås. Det är ju lite skönt. Då kan man ju fixa och trixa på rummen.

Tjing tjing för nu♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0