Jobb

Japp semestern är slut och jag trodde nog att det skulle kännas värre att vara tillbaka på jobbet. 2 nätter gjorda och ja det var precis som vanligt. Samma rutiner samma människor samma, samma ingen förändring alls. Ja så det var ju som att komma hem. Stora skillnaden var väl kanske att min natt kompis Eva var tillbaka och det kändes riktigt bra. Emil började inskolning på nya avd på dagis, och det gick ju som en dans det med:) Så nu har jag en stor kille i 5-års grupp på Saltkråkan. Oj vad tiden går fort och barnen växer. Om ett år har jag bara skolbarn:)

Arbetet med Krusbäret går framåt, avlopp och vatten ligger i backen nu och snart är allt igenfyllt. Tyvärr ingen grund än:( måste ha tag på en bergsprängare. Ska väl ta och ringa några nummer på måndag. Här hemma annars är det mycket skogen och svamp jakt som gäller. Finns ju massor och min Chuck älskar skogen. Tyvärr äter vi ju inte:)

Småkillarna är i stugan på Åland med mormor och Markku och Amanda och Oskar har varit hos Malin, Micke, Sixten och Hugo. Vi fick alltså ett barnledigt dygn och det var mysigt. Vi spenderade kvällen i hamnen, cycklade in och bara strosade kollade båtar och tog ett glas vin vid vattnet. Igår kväll hade vi mys med bara stora barnen. Blev en film och en bastukväll.

Björn har nu gjort sin sista vecka denna semester och börjar jobba imorgon. Känns helt ok att komma tillbaka till rutiner med mat och tider. Fotboll, simskola, skola, bandy och alla andra roliga aktiviteter. Ja skolan dröjer ju en vecka till innan det är dags för barnen. Semestern har varit härlig men mycket jobb, den har ju gått alldeles för fort men det gör den ju alltid. Bara se fram mot nästa ledighet....jul helgen eller?? Hihi

Tjing 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0