Ledig

Idag är en alldeles egen ledig dag:) Jag och Chuck ska ta en riktig utedag, långpromenad i solen hoppas jag. Sen ska vi ta och spåra lite. Ska gå med bollskorna idag och träna ben och rumpa lite extra.

Har avslutat 2 nattpass precis och det funkar bra med min nya nattkollega. Fast det tar ju sin lilla tid att jobba ihop sig. Nu bara hela helgen kvar. 30 timmar känns långt nu och jag som har jätte ont i halsen idag.
Helgen var helt underbar, jätte fint väder och vi eldade och röjde på tomten. Hämtade in veden från skogen. Korvgrillning över öppen eld och alla barnen och Chuck njöt av att få vara ute hela dagarna. Anton var på kalas i skolans gympasal, han var så nöjd och tyckte det var jätte kul.

Det rycker bra mycket om granris:)

Har vait på samtal med rektorn, skolsköterska och och fröken till Oskar så nu blir det andra bullar;) Hoppas bara att vi kan hitta en lösning så att skolan och Oskar kan funka ihop. Han är ju så super duktig bara han orkar jobba lite med glosor och stavning. Han var så nöjd nu när han kom hem med ett resultat 30 rätt av 32 möjliga i Engelskan. Jag tycker han är super duktig som nu tar till sig och jobbar.
Har också hunnit med ett utvecklingssamtal med Amanda, blev inte så mycket sagt där, skolan funkar bra. Ja sen att mamma är pinsam (?) kom ju fram, hör väl till åldern eller?
Antons utvecklingssamtal var väl ungefär samma, han når målen och jobbar flitigt:) Han är en lugn kille som aldrig syns i bråk och knuff och stök. Idag blir det skolsköterskan med Anton, vikt och längd. Så simskola med Anton till kvällen. 

Ja man vet vad man gör alla små lediga timmar på dygnet. Tur att man har en skön säng att krypa ner i till kvällen. Finns ju lite tid också för att läsa, har läst 5 st böcker av Anna Jansson nu, "Stum sitter guden" , "Alla de stillsamma döda",  "Må döden sova", "Silverkronan" och " Främmande fågel". Just nu läser jag "Pojke försvunnen", Alla handlar ju om polisen Maria Wern. Så bra böcker så spännande. 

Nej men lite frukost i magen nu så man orkar hela dagen:)

Tjing Tjing  

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0