Skogen

Idag har vi varit ute i skogen matte jag Emil och Anton. Matte är nu långledig och har jobbat hela helgen, så det är klart att hon ska bli riktigt förskyld nu. Hon kände sig ju lite krasslig förra veckan men inget som bröt ut det har det nog gjort nu hon snorar och har ont i halsen. Jag vill ju ha min promenad i alla fall så på med varma höstkläder i med en alvedon och sen ut och gå. Det sköna är ändå att vi bor i skogen så jag springer fritt och busar med barnen så jag är trött ändå på kvällen. Idag kom en cyklist på skogsstigen och jag rusade fram och tyckte det var kul att springa efter cykel, det gjorde inte hon som cyklade och matte tyckte inte helle om mitt språng iväg så det var bara vända tillbaka till matte och då fick jag kopplet på en stund. Jag följde spåret hon cyklat man måste ju hålla koll på alla dofter på "vår" promenad. Inga kantareller i skogen idag heller men småkillarna var ju med och då är det mycket passa. Ikväll är det både fotboll och föräldramöte för husse och matte så de får väl dela på sig.

Boxerpuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0