Jordgetingar

Ja vi var ute i skogen och jag springer runt som vanligt matte skulle bara titta efter lite svamp på ett ställe där det funnits förut och jag hittade ett hål som jag körde nosen i! Och vad hittade jag? Jo såklart ett jordgetingbo. När jag reste upp nosen kom en svärm upp och matte bara slet iväg mig med kopplet och sprang. Jag har ju blivit stucken bara rullade mig i gräset hem och fnös och fnyste och pustade och frustade, mattes tankar gled ju direkt över på det hemska vi läste om brosan Chaplin i sommras. Vi var ju nästan hemma så matte kunde snabbt kolla läget, jag har alltså blivit stucken i ljumskarna men ansiktet klarade jag. Matte ringde vetrinären som sa att vi skulle avvakta inte säkert att det händer nåt. Jag låg ju här och flåsade ett tag men nu ligger jag still och sover lugnt.  

Matte hade hjärtat i halsgropen men nu verkar det lugnt!

Såhär stor var jag när jag flyttade till Kriken. Det här var 27/5 2007. Matte och husse hämtade mig den 26 maj och det förändrade livet här på Kriken.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

men lille gubben, vilken otur. Hoppas han inte blir dålig, att de alltid ska gräva så dessa boxrar... Läste att du skrev att livet förändrades när CHuck kom in i era liv, visst är det så! Omtumlande men ganska mysigt!

2008-09-19 @ 08:36:24
URL: http://blogg.passagen.se/enzoboxersson
Postat av: Ann-Britt o HansAnn-Britt

Vilken tur du haft ! Det kunde bli som sagt som för Chaplin . Har matte kortison hemma annars får hon fixa det med en sådan buse som dig ! Kram på er alla och ha en skön helg utan jordgetingar från oss i Skåne / Ann-Britt

2008-09-19 @ 18:38:44
URL: http://home.swipnet.se/)ncirias
Postat av: Kicki

Usch och fy för jordgetingar! Tur att det gick bra!



Kul att hitta hit... ha det så bra!

2008-09-21 @ 22:02:36
URL: http://www.fyraben.com/Lava

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0