Vår eller vinter

Matte säger usch det kommer snö jag jublar och springer ut med glädje. Inte mycket hamnar kvar på backen men det kommer ju snöflingor i luften. Igår tog vi samma runda 5 km med småkillarna i tvillingvagnen. Matte la också ett gått godisspår, men det är ju nästan för lätt för mig, jag sticker ju som ett skott då. Curre var här och oj han måste väl bli Sveriges största boxer. Han är snart dubbla mig, inte riktigt men han väger 37 kg och tänk på lilla mig 31 kg. Skulle ha en ny bild på honom men det tänkte ju inte matte på. Han kommer bli en stilig karl i alla fall. Vi har inte busat fritt på ett tag nu för vi "mopsade" upp oss så dant förra gången och ville väl inte riktigt lugna oss. Matte åkte iväg på spakväll igår så jag husse och barnen fick härja fritt utan henne.

Idag åkte vi till Ekensberg för 5 km spåret och träna lite hundmöten. Ja det gick väl sådär det började ju med att jag rymmde från bilen hemma. Jag tycker inte om att åka bil så när matte gick mot bilen så stack jag. Matte blev supersur och tro inte att jag vill komma till en supersur matte. 15 minuter tog det innan jag kom in i bilen. Motionsspåret gick jätte bra, jätte fin kontakt med matte. Hundmöten gick också bra inte första men det var en stor mörk schäffer och det fungerar aldrig. Vet inte vad det är med just den rasen men jag blir galen när jag ser en sån!

Matte längtar efter våren när det börjar torka upp så att jag inte alltid är så smutsig och barnen inte så leriga. Tiden kommer och det är inte så långt kvar den här snön är bara ett litet bakslag. Matte jobbar i natt men imorgon är husse hemma och då ska vi hålla på med ved. Längtar!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel

VI ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT SKÖN PÅSK TROTS SNÖFLINGORNA SOM ÄVEN VI I SKÅNE HAR OCH MÅNGA PÅSK KRAMAR

2008-03-20 @ 19:24:57
URL: http://home.swipnet.se/Incirias

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0