Lindbacke

Hej
Igår trotsade vi detta regnande och blåsten, vi tog bilen till Lindbacke jag matte Anton och sjuklingen Emil. Vi bäddade ner Emil i vagnen med overall och filtar och så var vi och köpte picknic. Kakor och risifrutti och yoghurt, jag hade frolic med mig och så hade vi lite mys i en kohage. Tur att korna inte var ute. Anton ville absolut inte gå in där för det fanns stora skyltar som sa att man kunde möta kor där inne. Matte övertalade honom att de inte var ute när det blåste och var kallt.  Vi hade jätte mysigt med varma kläder men hade vädret varit bättre hade vi kanske stannat och tittat på fåglarna lite längre än 1,5 timme. Lindbacke är ett naturreservat , så man kunde spana in svanar och några andra fåglar(?). På Lindbacke finns fornlämningar och en gammal gravplats. Ja vi strövade omkring där i en och en halv timme sen tog vi bilen hem och fortsatte att fika hemma. Oskar la ett mumsigt godisspår till mig igår också det var kul.
Idag har matte varit iväg och gjort synundersökning på Anton det gick tydligen bra. Emil är dålig i magen idag hoppas det är en reaktion på att han började äta lite mat igår. Han har ju ätiti så dåligt nu på en vecka. Han har säkert gått ner ett kilo. Inte bättre väder idag heller så vi tar en lugn dag inne matte ska dricka lite kaffe nu och sen kanska vi går en liten sväng. Vi är trötta efter Emils vaken natt. Vi får se vad eftermiddagen bjuder på. Matte måste hämta ved idag också då brukar jag få följa med men jag badar ju alltid i leran där borta vid veden och det är inte populärt.

Hade bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0