Nosen

Min nos är nog det bästa jag har. Idag på promenaden gick vi till gärdet, det ligger bara 5 minuter härifrån, väl där så sprang rådjuren iväg, såg inte jag men matte såg det. När jag får upp ett spår på djur är det bara för matte att hänga på. När jag spårar upp nåt blir matte bara såååå glad men ett rådjur "hittar" man ju inte bara, men man kan ju följa spåret ett tag, och det gjorde jag tills vi kommit en bit in i skogen och matte sa att vi skulle vända. Jag hittade snart ett nytt hund spår att följa. Idag har det kommit snö också så jag hade mycket annat för mig, blir ju lite busig i snön. Vi har provat dragselet idag. Jag har ett sele så jag kan dra de minsta barnen i pulka, lite läskigt att ha pulkan bakom men matte tyckte det var kul och tycker hon det så gör jag som hon vill, fick ju massa gottis också. Ja annars är det jätte mysigt att bara springa i snön som en galning och stoppa nosen i snön. Vi åkte pulka idag jag och lillhusse Oskar men han tyckte inte det var kul när jag välte pulkan så han hamnade i snön. Lillmatte har busat med mig massor inne idag vi brottas om ett gosedjur, jag vinner ibland men oftast Amanda.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0