Hundvakter

I fredags morse åkte husse och matte till Stockholm för en skön halv weekend. De hade bokade R.E.A biljetter och hotellrum på det nybyggda hotellet i Stockholm city, hotell Sign. Dom har haft det super mysigt ätit och druckit gott. Vi här hemma, jag och alla barnen, har då haft hund- och barnvakter. I fredags kom Benny och Ramona med kompisen Ozzy det var kul. Barnen tycker ju det är jätte kul med vuxna "lekkamrater", så där får de högsta betyg. Fredag kväll kom barnens mormor och Markku och tog över "vakteriet". Jag har fått ssååå mycket beröm av dom att jag är en så lydig och snäll vovve. Mormor var imponerad över att jag lyder dom också så bra. Vi gick en lång promenad,strålande vackert väder om det inte blåste så mycket.Jag har också fått beröm för att jag är en så social hund, matte blir så stolt över mig.  Så kom lördag kvällen och husse och matte kom hem och jag blev så glad. De hade saknat mig och jag saknade nog dom också en smula. Idag har jag varit ute och lekt med Oskar på förmiddagen, vi kastade boll och han jagade mig. Oskar har fotbolls träning idag så matte åkte iväg på det, då kom ett par som inte bor så långt ifrån oss och knackade på. Tjejen kastade pinne med mig lite extra motion och de sa att jag var så vacker då är det bara sträcka på sig. Nu är lilla Anton hos mormor med husse, Emil sover och de stora är hos kompisar jag ligger och slappar i soffan tillsamanns med matte, skön lugn söndag och allt är som vanligt igen.

Hej då för nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0