Snöblask

O vad roligt att vakna och se att det är alldeles vitt ute. Snö igen fast detta ska kallas vår. I måndags kväll tog husse matte och jag en långpromenad och vi pratade om vårkänslor solen lyste och det var varmt som en sensommar kväll. Igår kväll var det som att vända på handen snö blandat med regn ingen långpromenad på kvällen. Matte, jag och småkillarna hade ju varit ute och lekt på dagen. Igår kom mattes lillebror Martin för att sova här ett par dagar. Kul med en ny familjemedlem, så imorse fick jag gå upp tidigt för att skjutsa alla barnen till skolan, dagis och Martin till sin skola. Ja det är ändå skönt att ha matte för sig själv i några timmar då tränar vi lite som vi fått med från kursen och vilken lång härlig promenad det blev ute på Arnö fast det regnade och snöade om vart annat, ja jag gillar det ju men matte är inte lika förtjust. Sen hem och vila lite, matte ska jobba i natt men hon stack iväg till stan för att inhandla ny bh till tärnklänningen som hon har. Nu har alla barnen kommit hem och Amanda har kompis med sig så här är det full rulle, många att hålla koll på, men det gillar jag. Martin är väl bästa kompisen han kan man lura till lek hela tiden. Nu måste jag låta Martin plugga säger matte och det är inte lika kul. Synd att snön försvann så fort!

Ha det gott!
Chuck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0