Mycket just nu...

Händer så mycket just nu, en del saker är hemskt tråkiga men så finns det mycket att glädjas åt. Precis så som livet är antar jag...
Min Markku (bonuspappa) har nu lämnat oss efter en jobbig sjukdomstid. Visst var det skönt för honom efter att ha kämpat mot den fruktansvärda sjukdomen, cancer, men det var absolut inte det bästa för oss. Han lämnade jorden alldeles för tidigt och han kommer vara så saknad.
Nu lever han vidare i våra minnen och som tur är har vi många som vi kan glädjas åt.
 
 
Som sagt finns en del att faktiskt glädjas åt också, min Oskar har blivit tonåring♥
Tänk vad tiden går fort, redan 13 år
Tyvärr tog hans innebandy säsong slut härom dagen då han under Emils innebandy-träning passade lite med sin kompis Wille och föll på armen så den nu är bruten...klantigt värre.
Här har han spelat  i flera år, ett ganska tufft spel ibland, och så under "innebandy-lek-spel" ramlar han och bryter sig. Han hade fruktansvärt ont och det tog lång tid på akuten men när väl beskedet om att armen var bruten kom var han nog mest ledsen för att han inte kan spela mer innebandy denna säsong. De har ju ändå DM kvar och Örebro-cuppen.
 
Igår kom också dommen angående Zigge....
Jag har ju gjort en överprövning mot Agria. Jag menar på att jag köpte en frisk hund, Agria har menat att han var sjuk från början.
MEN DET GLÄDJANDE BESKEDET KOM...JAG VANN!!!
Zigges reservation har tagits bort, jag kommer att få ersättning för mina veterinärskostnader. Det var så skönt att få läsa detta brev från nämnden....tänk om vi tagit bort honom på grund av att man inte haft råd att kämpa för honom.
Nu är Zigge en pigg voffe som stadigt går upp i vikt, har dock lite problem med kräkningar när han blir nervös, men med detta besked betyder ju det att han kan faktiskt få hjälp i framtiden om det skulle behövas.
 
Närmar sig 8 kg nu...skönt!
 
Sen måste jag bara gnälla lite som alla gör just nu..
VAR ÄR VÅREN???
Säger inget mer än så!!
Trött på att frysa allt jämt och bära ved!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Incirias kennel

Vi börjar med att beklaga sorgen såå tråkigt en hemsk sjukdom för både människor och hundar . tråkigt även för din Oscar som inte får vara med o spela men förhoppningsvis blir det fler chanser sist men inte minst ett JÄTTEGRATTIS till Zigges och din framgång mot försäkringsbolaget skönt att höra att man kan få rätt mot dom kram på er från oss i Löberöd

2013-03-16 @ 08:36:08
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0