Zigge

Har fått önskemål då om att uppdatera min lilla blogg...och ja vad ska man skriva??

2012-08-13 ett datum jag aldrig kommer glömma...hämtade hem min lilla lilla Zigge, fransk bulldog valp på 8 veckor och ja en liten sådan alldeles för liten tydligen...Han är så otroligt fin:)
Har saknat hund ända sedan min ♥Chuck♥ lämnade oss alldeles för tidigt.

Men den 17/8 fick han diarrè, inte alls kul på en sån liten valp. Jag åkte på stört in till Nyköpings smådjursklinik, de skickade oss vidare till Södra djursjukhuset...och alla som känner mig vet ju att mitt körkort bara går i Nyköping...hihihi men jag har nu kommit på att det funkar ändå upp till utkanten av Stockholm. Så Zigge fick i alla fall "dropp" under nacken och så fick vi åka hem...han kändes pigg på lördag förmiddag men på eftermiddagen blev det en tur upp till Sjukhuset igen. Ännu mer "dropp" under nackskinnet.
Söndagen blev en planerad resa upp för att få in dropp i blodet då hans diarrèer förändrats till nästan vatten. Söndag beslutades att han skulle läggas in. Min super duper lilla valp.

Efter tre dygn på sjukhus har nu min Zigge fått komma hem, men vetrinärerna säger att han inte kommer klara dettta för att han har en för tjock magsäcksvägg och att tarmarnas väggar också är tjocka och detta gör att han fyller buken med vätska. Vi har nu valt att vårda honom hemma för att se om han kan bli piggare här hemma.

Hemsk berg och dalbana av känslor. Man går från hopp till total förtvivlan. Har väl gråtit för resten av året nu. Jag vet att vi verkligen bara drar efter sista halmstråt när vi väljer att ta hem vår Zigge för vård här men det finns ju ett litet litet hopp om att detta kan vara på grund av tarminflammation och inte ett medfött fel. Så vi har fått hemgångsråd, väldigt tydliga sådanna med tidpunkter för minsta lilla medicin. Jag håller alla mina tummar att han kommer klara detta.
Min lilla fighter!!!

Idag tänkte jag då dammsuga alla rummen ja då måste dammsugaren säga att den gjort sitt...gggrrrr!!!!

Så var ska jag börja gräva efter pengar idag?? Inte billigt med Zigge hoppas hoppas att försäkringen täcker detta...vi uppfyller ju kravet för att kunna bli karensfria.
Och nu måste jag ha en ny dammsugare...och ja båten måste ju upp ur vattnet i höst och konserveras och jag får knappt nån lön denna månad då jag sagt upp mig från kommunen och har haft en lång härlig semester...

Men man kan väl leva på kärlek eller?

Ja det var denna uppdatering för nu...tråkig men men....

Fortsättning följer..... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0