Vilken dag

Ja igår blev då min lilla Oskar 11 år, han är liksom inte så liten längre. Skrämmande tanke, ha en son som är 11 år och en dotter som fyller 13 år och själv är man bara 20:) Man kan väl säga att han blev rik igår och allt han tänker är en ny mobil. Han har ju en jätte fin, mamma förstår inget. Igår satt vi alla och trängdes i köket, kul egentligen att vi är så många syskon som alla tar sig tid att gratulera barnen en vanlig vardag.

Igår blev det också klart att min allra bästa nattkollega slutar för att gå över på dagtid, ja jag vet bara för tre månader men det känns lite tråkigt ändå. Räknade ju ut att vi inte kommer ses förrän mitten på augusti, ja vi har ju fortfarande bil och kan ses ändå men det är liksom hon som gjort jobbet roligt. Nu får vi se vem man får jobba med. Skulle kunna skriva hoppas det blir nån bra, ja klart man vill men jag antar att chefen inte anställer nån som hon tror är dålig. Så rent jobbmässigt känns våren nu j**ligt tung. Fick mig att längta efter semester ännu mer och fundera över vad man ska bli när man blir stor.

Igår tog jag och Chuck lilla rundan genom skogen. Så skönt att man kan gå skogsrundan igen. Våren är här och jag hoppas vi slipper mer snö. Kommer säkert falla några fler flingor men jag hoppas de inte kommer lägga sig. Chuck har vår fnatt och promenaderna blir mer bus och lek än fina promenader.

Till helgen laddar vi för barnkalas, nu äntligen ska vi väl hålla oss lite friska. Björn är väl den nu som har lite förkylning kvar men han jobbar ju så då får han jobba på kalaset också:) Vi har ju anlitat Amanda som lekledare och hon går verkligen in för uppgiften.
Tajm att skjutsa Emil till dagis.

Tjing Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0