Sjukt

Ja hua när kommer man kunna säga att alla mår bra och är helt friska?? Emil och Anton har varit hemma från dagis och skola denna vecka. I måndags hamnade jag med Anton i en ambulans. Han har ju så lätt för att blöda näsblod och denna gången fick jag inte stopp på det. Till slut ringde jag 112, det var ju som en kran stod och rann. De svarade mig i alla fall att det inte var farligt, det var ju bara näsblod. Fick lite andra råd vad man skulle göra, men när det började rinna blod ur ögonen då ringde jag igen och sa att jag inte fixade det här själv. Ja då skickade de en ambulans. Ja och till akuten kan man inte åka med barn när barnmottagningen är öppen och barnmottagningen ville inte ta emot oss för de tyckte att det var öron,näsa-hals mottagningen bit. Jo det är det ju med de hade lunchstängt! Vilken soppa! Man hamnar lite mitt emellan med barn. Tur att en snäll doktor till slut avbröt sin lunch på öron,näsa,hals mottagningen och brände ett blodkärl i näsan. Nu mår han bra och är i skolan idag. Många filmer har vi gluttat på, Snövit, Ice age 1,2 o 3 och så Pinochio. Lugna lekar.

Igår kändes det som om våren är nära så skönt med sol och takdropp. Tyvärr ligger jag här hemma med feber och ont i kroppen. Blir så trött, hade ju kommit igång med träningen igen. Kör min crosstrainer och promenader så styrka med gummiband. Blir till och jobba i helgen i alla fall, hoppas att jag orkar.

Chuck och jag kör lite uppletande och nåt spår har det blivit men inte mycket, lite promenader och lek med pinnen. Han kommer lite i kläm när barnen är sjuka. Kan ju inte springa ut på långpromenader när barnen är hemma själva, de små alltså.
Svårt att hitta saker som är gömda i snön.

Idag blir det ett besök till doktorn för mig och Emil får följa med. Så ett utvecklingssamtal med Anton på eftermiddagen. Annars ska vi bara vila och ta det lugnt jag och Emil.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0