Påsk

Ja nu är snart påsken förbi och här har det hänt lite grejor. Långfrdagen var personsök, barnen hade sprungit ut och gömt sig så jag fick leta upp dom. Det är kul också när matte inte har en aning då vet vi ju att det är jag som kan hitta själv.
På påskafton la matte ett spår som jag fick gå eller springa rättare sagt sen en lång skön promenad. Familjen åkte ut till Runtuna på eftermiddagen så då fick jag vara hemma själv. Det gick jätte bra efter att ha fått spåra är man trött.
Påskdagen bjöd på en hel utedag vi eldade den första brasan, husse har röjt i skogen så det fanns mycket ris att elda. Ozzy var här och hälsade på framåt kvällen så när det blev lugnt snarkade jag så taket nästan lyfte. Efter att jag varit ute en hel dag så blev det dusch också USCH!
Idag har jag tagit det lite lugnt var ute och åkte pulka med barnen de tyckte inte det var så kul att jag var med. jag bet ju i pulkan så jag började blöda i munnen också då fick jag gå in till matte som var inne och hade röjdag. Oskar hade kompis här idag och det är sååå roligt med barn och speciellt nya barn. Matte ska jobba i natt men husse är extra ledig imorgon. Ozzy har varit här idag också. Ja mitt hundliv rullar på och jag mår faktiskt riktigt bra.

Hoppas alla haft en bra påsk! Nu börjar ny vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0