Ny vecka...

 
Härliga med ny vecka...
Inte bästa vädret och jag har sovit super illa i natt (kaffe kaffe och kaffe) men nåt skönt är det ändå när ny vecka börjar...vardagen, då man vet vad dagarna fylls med och sedan kvällarna, man äter på nästan samma tidpunkt varje dag, rutiner.
Har tänkt lite på det här med sysslor, i vår familj är vi ju sex stycken...alltså vore det ju så att vi alla skulle kunna hjälpas åt med alla vardagliga saker..ni vet de där sakerna som bara måste göras, handla mat, laga mat, plocka disk, tvätta kläder och kanske nån gång dammsuga, men ja jag måste säga den där spontana hjälpen verkar liksom inte infinna sig hemma hos oss. Så nu har jag gjort ett schema med alla dessa vardagliga sysslor och för varje gång man utför en får man sätta upp en pinne eller kryss och man bör minst ha gjort två stycken varje vecka för att i slutet på månaden få sin månadspeng...då väljer man ju själv om man vill få sin "lön" när månaden är slut, känner mig trött på tjatandet nu. Det är ju inte så att vi har små bebisar hemma längre.
 
I helgen var vi i Nykvarn, sammandrag för ONYX p-06, bara tredje helgen på rad som vi nu fått besöka denna fantastiska lilla Stad. Har nu suttit på Björkestahallens hårda bänkar och hejjat fram mina duktiga killar.
Målvakt♥
Anton♥
Amanda och jag har självklart på oss supporter tröjorna:)
Efter en heldag i Nykvarn hann vi precis med att se Oskar möta ONYX p-99 i Nyköpings sporthall och det var otroligt spännande och mycket skönt att p-00 fick vinna den matchen. Känns ju nästan lite larvigt att de ska möta laget de faktiskt tränar tillsamanns med varje måndag, men men.
Nu är också matlistan för denna vecka skriven och det är dags att skriva lista för storhandling, finns inte listan är det så lätt att man faller i den där fällan med snabbmat och det ska vi inte göra nu allt måste vara förberett när kvällarna spenderas med innebandyträning för alla barnen.
 
Ska också försöka hinna med min egen träning, 15 minuter Paolo, lite gåband och crosstrainer:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0