Båt

Båt och sköna lata dagar. Igår blåste det en hel del på sjön och jag blev nog lite sjösjuk. vi tog oss ut i marsviken och det är så kul att tuffa ut och se landet från sjösidan. Mycket sol, lätta luncher i båten och så blir det en hel del fiske så skönt att bara ta dagen som den kommer. Greta gillar båten massor det är ju litet svalare så hon njuter av båtliv hon med. Så fantastisk lugn och fin vovve, hon hänger med oss på alla utflykter. Idag blåser det lite mer än igår så vi väljer att stanna i land. Passar bra då vi ska handla, städa och tvätta. Ibland måste man ju fixa lite hemma också. Saknar min mobil massor...har också insett att jag inte kommer ihåg mitt lösenord för mitt android-konto....blir ju inte kul. Vi lagade till helgrillad oxfilé med hemmagjorda klyftpotatisar med gräddsås igår, blev så gott, så llyxade vi till det med ett glas rött till det. Tänk vilket underbart väder vi har...kunde sitta ute länge och bara mysa. Fredag idag och som sagt lite pyssel hemma och så håller vi tummarna på att vår bil kommer tillbaka hem idag. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0