Semester

Gud så skönt en vecka semester och vi har haft det super härligt. Började semestern med en tripp ner till Lidköping för att kolla in en båt, Bayliner 2655. Vi har spanat på den länge på Blocket tyckt att den var så fin på bilderna och ja vi är nu ägare till en Bayliner 2655 ciera sunbridge.

Älskar min lilla båt!
Vi beslöt oss för att dra hem den själva med bilen...snåla som vi är hihi men 13-14 000 kr för transport kändes för mycket. Så från Lidköping på småvägar till Nyköping, ca 40 mil,  tog det 9 timmar av körande i spöregn på natten. Jag vet nu varför jag inte kan jobba natt mer...efter en lång arbetsvecka och fredagen kommer är man trött på ett helt annat sätt än när man "jobbat" en natt. Jag kände mig konstig i kroppen och blev då påminnd om den känslan efter nattarbete. När vi ändå var i Skara-krokarna valde vi att gå in på Skara sommarland...jag är inte imponerad...inte barnen heller. Vi hade trevligt bodde i campingstuga på Skara sommarlands camping så inte för det men det var absolut inte det bästa vi gjort på långa vägar. Vi åkte också upp till Karlsborgs fästning, sov på vandrarhemmet, och gick "Jakten på den försvunna guldreserven". Det var en skräckblandad förtjusning....passade oss alla. Det var så kul, Emil och Anton trodde verkligen att vi jagades av Stålhammar och hans män och Amanda Oskar Björn och jag tyckte det var otroligt roligt och intressant. Frågar vi barnen vilket som var bäst med vår tripp så svarar de Karlsborgs fästning och de är väl ett bra betyg.

Så väl hemma med båten inser vi att den är högre än vi tänkt oss och vi kommer inte kunna ha den på båtplatsen vi tänkt oss...så leta ny båtplats, bottenmåla, köpa flytvästar, andra tillbehör, och sjösättning har nu skett på bara två dagar. Igår var det så skönt att båten låg i vatten vi hade vår båtplats och vi kunde bara ligga där och sola och njuta av vår fina båt.

Jag kommer nog verkligen kunna bli en båtmänniska♥
Lovely!

Måste ju också visa vad jag fick av min Björn♥ passar oss och att det var en liten nallebjörn gjorde det bara så bäst!

Idag kommer vi ju självklart vara nere vid båten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0