Hej hopp!!

Kändes som om 2012 skulle få en knagglig start och ja visst men vad är väl en förkylning för en Viking som jag hihi. Har fått diagnosen på Chuck mycket tårar, men nu bara att göra det bästa för honom. Spondylos....är diagnosen alltså. Vi kommer att få ge smärtstillande alltjämt eller förhoppningen är väl att vi perioder kan ge lägre dos eller slippa helt. Så kommer vi också ge Gluco-Flex jätte bra kosttillskott tydligen, den älskar han, lite värre med rimadylen men han tar den också. En ramp upp för trappan borde byggas eftersom han har sånt problem just med trappor. Sen ska han ju absolut vara lugn, stillsam inte studsa så mycket eller tok- jaga barnen i deras lekar...hm ja ni som känner min Chuck vet ju att det kommer bli en utmaning i sig. Jag har ändå suttit här och funderat och han är ju en boxer...en hund som måste få jobba för att vara lycklig. Han är definitivt inte en hund som ligger i soffan och kollar in i väggen hela dagen. Då har han inte ett roligt hundliv. Vi kommer låta honom göra saker så att han är en lycklig hund. Vi måste alltså försöka hålla smärta och humör på en rimlig nivå. Hela tiden checka av läget. Jag vill ju inte att han ska ha ont men jag vill heller inte att han ska ha tråkigt. Så idag blev det alltså i med smärtstillande sen så la jag ett litet spår...ja inte nån bergsklättring utan ett vanligt rakt spår, det gick kanon och han verkligen älskar att spåra.

Oj vad både han och jag tyckte det var roligt.

Super laddad♥

Oskar har varit på innebandycup i Norrköping kom tyvärr hem med magsjuka...blä. Har nu gått mer än 48 timmar så han fick åka till boda borg med klassen. Så det blir skola för barnen i veckan och jobb för mig. Ingen annan drabbades som tur är. Han sov borta den natten och blev dålig där min lilla stackare.

Snart finns det tak på krusbäret också det går framåt, sakta men säkert.



Takstolarna upplyfta:)

Igår brädada Björn igen ena sidan. Idag sida nummer två. Hör hur flitigt han hamrar och spikar där ute.

Tjing tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0