Ny dag

Ny dag nya möjligheter:)

Ja Dagen igår var ju minst sagt uppbokad. Lyckades hinna med allt, nästan. Var som en död sill när man kom hem efter föräldramötet. Så mycket info och så hade jag nog bomull i huvudet innan jag kom dit. Fick goa varma mackor när jag kom hem i alla fall. 
 
Simskolan går mycket snabbt framåt för Anton. Igår simmade han 10 meter utan några flytverktyg. Oskar spelade fotboll i blåsten och det hade ju också gått bra. Trots att han är lite små förkyld. Han var bra trött i morse. 

Hände en sån otrevlig incident i skolan igår och Anton var riktigt skrämd när han kom hem. Vi pratade mycket och länge om det som hänt och jag önskar att man alltid kunde ha ett vakande öga på sina barn, finnas där och skydda hela tiden. Igår hade det kunnat gå riktigt tokigt. Jag undrar bara var finns de vuxna på rasterna?? Nu fanns det vuxna ute men barnen fick själva söka upp rastvakten och berätta vad som hänt när de var så ledsna. Ja usch, har tänkt på detta mycket, hela kvällen igår och morgonen idag. Vi lägger våra barns säkerhet i skolans händer och hoppas på att de ska vara och känna sig trygga där.
  

Ikväll blir det innebandy premiär för Anton:) Måste kanske åka och köpa nya inneskor. Oskar behöver också nya men kanske att vi kan vänta till helgen med det. Till helgen har han tre matcher inbokade. Två innebandy och en fotboll (om han blir uttagen) Ska man låta barnen få vara med på allt? Orkar dom? Vet inte, vad tycker ni? Jag vet ju att andra barn får och då blir det tokigt om jag är en tråk mamma som säger nej.

Tjing tjing

Malin 



Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Tycker du är jätteduktig håller med dig om var finns de vuxna på rasterna har själv jobbat på skola så jag vet antagligen kommer dina barn att snart välja vad dom egentligen vill göra orkar bara ni och dom så är det bättre de får göra dom valen våra barn var likadan skulle testa allt men till slut blev det bara en el 2 sporter Ha det riktigt gott i höstvädret (här regn o blåst)Kram Ann-Britt

2011-09-14 @ 16:31:35
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0