Läsning...

Anton som precis börjat första klass älskar läsningen. Han läser på allt, ljudar hela tiden och får oftas fram ett ord. Det går så snabbt framåt att jag inte hinner med. Vi har börjat med en mysig lässtund innan nattning nu för han har ett superintresse för böcker. Nu har vi precis avslutat "Zoomysteriet"

Hur spännande som helst. Det är också så mysigt att krypa upp i soffan med boken och ha två små som lyssnar med ett jätte intresse. Ja lillebror gör ju precis allt som sin storebror.

Så vi har nu börjat på ett nytt mysterium, Kyrko-mysteriet! Lika spännande det.

Verkar som Oskars förkylning har släppt greppet och han kände sig pigg imorse, så det var innebandyträning igår och blir fotboll idag. Emil hade en hemmadag med mig igår, ville absolut inte åka till dagis. Han var så ledsen och ville bara vara hemma med mig och ja det fick han. Undrar varför han inte vill till dagis? Har det hänt nåt vi vuxna inte vet? Han brukar alltid älska dagis. Ja imorgon måste han ju gå så hoppas att det går bättre. Amanda började ny skola igår och hon verkar supernöjd:) Jag hoppas hon verkligen kommer trivas där. Kunskapsskolan var ju nåt vi tyckte hon kunde söka redan i 6an men då ville hon till Kungshagensskola. Anton hade kompis här igår eftermiddag och de leker kanon bra de killarna. Själv hade jag städdag och det syns knappt idag. Chuck drog ju ett boxerrace ute och sen in direkt med sina leriga tassar så det är bara börja om.

Idag ska jag sitta hemma och invänta sotaren som kommer och gör en brandskyddskontroll av hela skorstenen. Tvätta, städa övervåningen kanske:) och ja handla och göra matlista. Ikväll blir det ett föräldramöte, fotbollsträning och simskola. Mamma får rycka in och köra barnen till träningar och simskola då jag ska på mötet.
Ja en helt vanlig dag♥

Tjing tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0