Lära känna samtal

Lära känna samtal. Ja vad är det? Läste nu att det tar också bara 15 minuter. Man måste alltså gå upp tidigt, på sin lediga dag, ta bilen åka till skolan för 15 minuter samtal. Jag som ska på föräldramöte ikväll på skolan också. Känner att jag helst bara hade velat dra täcket över huvudet och legat kvar i sängen. Är lite seg och trött idag alltså. Dagis har bommat igen nu, två dagar i rad, utbildning. Säger bara stackars dom som jobbar måndag till fredag. Då måste man ju planera med de få semesterdagar man har så man har kvar till dagis utbildningsdagar. Klart att de ska ha chansen till fortbildning men skulle det gå under med vikarier? men som sagt jag är ju ledig så det drabbar inte mig. Hade dock aldrig velat vara ledig två nätter, det skulle innebära att de tog 4 semesterdagar för mig. 

Snart dags att gå och plocka fram kaffe koppen och dricka sig en stor balja så man piggar på sig och orkar med dagens bravader. Idag är det mycket. Börjar ju med samtalet, ikväll föräldramöte med både Oskar och Anton. Fotbollsträning och simskola. Så ska vi hinna äta och läsa läxor. Ja vi hinner allt lovar jag, med lite hjälp av andra forbollsföräldrar så går det.

Nu ska mumsas frukost:)

Chuck och jag spenderade en timme i skogen igår, kantarellsök! Han hittade ett super fint ställe, ja det var många ställen men ett var ju som ett guldhav. Så imorgon ska lagas kantarellsoppa till barnen. Ska köra efter Per Mobergs recept tror jag.

Tjing tjing

Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0