Måndag

Måndag och jobbvecka. Sista långveckan med min kollega Eva, sen ska hon jobba dag och jag fortsätter på natten. Helgen gick ju fort också. I fredags åkte Curre hem och jag tog en tripp på stan med alla barnen. Oskar fick klippa sig och blev då korthårig. Nu känner man inte igen varken honom eller Amanda, två nyklippta fina barn. Bara småkillarna kvar då.

Lördagen spenderade vi många timmar på herrhagen. Oskar hade innebandy sammandrag. Jag hade kiosktid. Två  vinster och en förlust, jätte duktika killar. För att inte Emil och Anton skulle ha supertråkigt åkte vi till Mc donalds för lunch. Amanda var på Boda borg hela dagen med tjejerna i klassen. Lördag kväll mys i soffan framför tv med en stor chipsskål mumms. Amanda hade en kompis här över natten.

Söndag morgon redan klockan 09.00 åkte Amanda och kompis iväg till badhuset med bussen, först buss ut till Oppeby förståss. Här hemma bestämde vi att det var utedag som gällde, solen strålade ju och +7 grader. Barnen åkte pulka, Björn var i skogen och påbörjde för veden, själv satt jag i solen med en bok i handen. Chuck var ute och sprang och njöt av solen hela dagen. Han älskar att springa fritt och har väl inte rört sig så mycket som han gjorde igår under hela vintern. Nu kan man ju säga att han är stel i kroppen. Haltar som en pensionär voffen min. Vi planterade de första fröna igår, paprika, purjolök, gurka och tomat. Sen avslutade vi utedagen med årets första grillning. Hamburgare ute i solen, kunde inte bli en bättre avslutning, då hade även Mandis kommit hem efter 3 timmar på badhuset. Pappa och Marianne kom förbi en sväng på kaffe. 

Idag skulle verkligen jag behöva städa efter helgen, vi har ju knappt varit hemma eller inne. Det sätter sina spår. Jag skulle också behöva vila, har ju 50 timmar eller 49 timmar nattarbete denna vecka som väntar. Jag får nog ta vila först när barnen är i skolan, fritids och dagis och så kommer städning på eftermiddagen.

Tur man har att man jobbar helgen då vi flyttar fram klockan till sommartid:) därför bara 49 timmar!

Tjing  

Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Låter som en härlig helg här har vi vår idag så man kan njuta av uterummet och få putsat alla fönster längesedan pga kyla o blåst kram på er Ann-Britt

2011-03-22 @ 16:10:36
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0