Jo

Så var helgen slut igen. Känns som om veckorna består av måndag- fredag och så börjar vi om. Helt ok för mig är ju ledig några dagar till. Idag ska jag börja nytt liv, igen.... Nej då men måste försöka ta mig i kragen och komma ut på längre promenader och köra crossen i alla fall. Chuck behöver nog mer stimulans också. Borde ju lägga lite spår men har inte haft ork eller lust heller. Igår tog Björn och jag en uppfriskande promenad men vägarna är ju is här hemma så svårt att gå långt och raskt. Söndagen blev så en "familje geni" spelande dag och film tittande dag. Vi såg "Yes man"! Tänk om man sa lite mer JA, mycket i livet man skulle få vara med om som man missar genom att säga nej. Det skulle man prova på, säga Ja till mycket, kanske inte till allt. Sen såg vi "17 Again" också en tänkvärd film, gå inte runt och ångra dina val, man lever en gång. En riktig tonårsfilm.  

Lördagen var ju helt underbar, otroligt härligt väder. Vi var ute på förmiddagen och hjälpte våren lite på traven. Hackade is! Antons barnkalas blev äntligen av och det var två timmar med bus, fika och paketöppning. Tur att vi hade Amanda som lekledare annars hade man varit helt slut. Två timmar räckte absolut med 10 st 6-7 åringar. Anton var jätte nöjd och jag hoppas alla killarna och tjejerna var det också.

Lördag kvällen blev det melodifestival och mys med hela familjen. Anton och Emil röstade självklart på Eric Saade, gjorde väl restan av Sveriges småflickor och pojkar också. Ja det var väl en härlig låt som vann. Själv gillade jag The Playtones låt The King. Amanda höll på Danny och Oskar höll på Swingfly.

Måndag idag ny vecka nya möjligheter! Jobba på onsdag, 70 timmar framför sig, innan nästa långledighet, lovely! Emil ska till dagis idag och jag ska bara ta hand om mig och Chuck.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0