Fundersam

Ja jag tycker det känns lite olustigt med Chuck, efter en dag ute med mycket bus, lek, jaga barn, hönor, sommar värme och mycket ligga skuggan och flåsa sig sval :) så är han så stel i kroppen. Han har inga problem att komma in på kvällen och lägga sig ner och bara toksnarka, men sen har han nästan svårt att resa sig upp och haltar nästan lite. Eller nej inte lite ganska mycket. Har sökt för detta en gång till djurkliniken men de sa bara att han skulle vila ett par dagar sen går det över, om det inte gjorde det så fick jag återkomma. Ja nog blir han bra av några dagars vila men sen är det ju samma igen. Nu på morgonen är han ju så morgontrött så än har han inte klivit upp, men morgonen brukar vara bättre än kvällen. Han kanske bara helt enkelt börjar bli en gammal gubbe:)

Som sagt helgen har varit lång och trivsam. Vi har varit ute hela dagarna. Gjutit och murat, vi har kommit en bra bit på väg på vår lilla mur. Jag har rensat allt ogräs, klippt gräset och försökt ge Björn en hjälpande hand. Det är tungt att gjuta och mura så jag har somnat ovaggad redan efter 21:):) Sen att vara ute hela dagarna gör att man blir lite trött.

Oskar hade ett helt gäng killar här i början av helgen, de var precis så 5 st kunde sova på hans rum, finns hjärterum finns stjärterum. De hade vattenkrig och bastade och vi grillade hamburgare. Helgens väder har ju inte varit illa heller, sommarvärme varje dag. Vatten krig varje dag! Igår sattes poolen upp också, men den måste nog städas ur lite, tack Benny och Ramona för den. Barnen kommer ha stor nytta av den. 
 
Semestern är bokad och klar också, skönt. Blir en tripp till Göteborg och sen över till Danmark för att besöka legoland:) Vi åker första veckan på semestern. Tänk att hund, höns och kattvakt också är klart:) Vi som aldrig brukar boka så här tidigt, lite olikt oss!

Har börjat ny bok också och tackar Viveca Sten för "Sandhamn böckerna"  känns nästan som man kommer sakna Nora, Henrik och Tomas nu:)
Helt klart läsvärda böcker.

Men nu fortsätter jag med Maria Werns problem på Gotland igen. " Drömmen förde dej vilse"

Städning har inte ägnas någon tanke i helgen så idag blir det städdag för mig! Usch och blä! Imorgon väntar nattjobb:) Har varit den bästa långledighet på länge, har haft det så super! Jag ska ju bara jobba en natt också så det kommer gå jätte bra. Det är ju skolavslutning på torsdag kväll och fredag för mina små kids, tänk efter sommaren har jag ett högstadiebarn också inte klokt, och nr tre börjar första klass....jaja en lång skön sommar först:)

Tjing

Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Hej på er ja tycker du ska ta ett Boreliaprov på honom det låter ju som han hade fått det fick besked från en valpköpare där hunden fått avlivats pga av Borelia han kunde inte gå eftersom det sätter sig på nervsystemet även om dom är behandlade kan det gå illa men inget som säger det kan vara spondylos eller höfter knä som spökar men jag ahde börjat med Boreliaprov eftersom han är trött också Hör av dig hur det går Kram Ann-Britt

2011-06-07 @ 18:05:13
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0