Vilken helg

Hua så kallt vi haft här hemma över helgen -20 grader helt fruktansvärt nu när man vill ha vår. Helgen har ju snurrat på bra ändå. Lördagen bjöd på en tripp till IKEA yes! Fick spendera lite pengar och vet ni vad jag glömde, ljusen hihi. Standard att köpa värmeljus ju. Men det blev mycket annat fint. Vardagsrummet fick sig ett nytt bord, supernöjd. Idag blir det en ny matta också. Amanda och Oskar ville absolut inte följa med till IKEA så de var hemma och passade Chuck vilket innebar en liten sväng in på toy´s are us också. Småkillarna hade plockat med sig stora plonkan och handlade varsit legopaket. Hua bygga lego igen...jag fick äran att bygga ett stort rymdskepp. Björn byggde Toy story tåget.
På kvällen plockade vi fram grillplattan och grillade en himla massa gott på bordet. Riktig familjemysstund:)

Söndag, hua lika kallt, men vi tog oss in till stan för en bio, Trassel. Svårt att få en film att funka för barn mellan 5-12 år men jag tror alla var lite nöjda i alla fall. "Tjejfilm" kanske. Jag gillar den i alla fall men jag är ju tjej också, typisk Disney klassiker. Efter bio hämta upp kompis, fika, laga mat, kolla om diskmaskinen vill komma igång (nej) och montera skåp och så fylla skåpet.

Idag blir det badhuset. Det snöar ju massor ute men tyvärr tycker vi inte jätte mycket om vintern längre. Inga utomhus aktiviteter här. Jo klart att jag ska ta mig tid med min älskade lilla boxer. Blir nog lite uppletande,ska nog gömma barnen i skogen också så blir det ju ett litet spår.

Tjing så länge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0