Äntligen skola!!!

Ja knappas nån som missat va att skolan har kommit igång?? Så då även för mina barn och det är inte kul med tidiga mornar helt plötsligt.

Tror vi alla känner som Chuck:) Bara gömma sig under kuddden:)
Igår började alltså min nr tre i ettan. Jag var med på uppropet, trots att jag jobbat natten. Kände som om jag hade bomull i knoppen men jag höll mig vaken i alla fall. Barnen och fröknarna sjöng fint på skolgården en stund, "galen galen jag är galen i glass, glass glass glass i stora lass lass lass". Sedan välkommnade de in höstterminen med varsin glass. Känns som om han får en kanon fröken också, Åsa, så jag är nöjd. Oskar började femman och jag sprang förbi och hälsade på hans fröken Inger också. Tänk min Amanda började sjuan, högstadiet på riktigt. Nu bytte ju hon skola redan förra året så hon var ju van i lokalerna, men det var nog lite nytt för henne också. Skönt är ju nu att hon får busskort från skolan, alltid ett plus i plånboken. Idag var det dags för skolkillarna att åka skoltaxi, Anton gillart inte. Han var nog supertrött idag. 
 
Han ser allt lite småsur ut♥

Så dagen igår, slutade jobbet 7.15 skjutsade barnen till skolan dagis, upprop med Anton, hem sova tre timmar, power-walk i skogen med voffen, dusch, hämta barnen på dagis och fritids, laga middagen, åka på nattmöte, hemma igen 21.15 och då lite egen tid med min man 22.30 sova, trött som tusan. Ja man kan ju säga att den dagen försvann lätt. På nattmötet hade Maggan dukat upp en super trevlig buffé. Sallader, ostar, kex, bröd, såser, oliver, kallskuret. Ja det var så mummsigt och trevligt. Synd bara att vår chef inte dök upp!

Idag blir en vilodag, Långsätterskillarna har ju då som sagt åkt iväg i sin taxi och Amanda ska jag skjutsa upp till Ekensberg för en frilufsdag och Emil ska en tripp till dagis. Så när Chuck har vaknat måste det ju bli en dag i skogen för oss. Städa skulle ju också funka, för efter helgen är det lite rörigt här hemma. Finns ju tvätt också, så en dag att göra ingenting alltså.

Det blir också fotbolls träning till kvällen.

Tjing tjing

Kommentarer
Postat av: Lottis

Tänkte komma förbi en sväng till Maggan men var sååå trött så det blev till att lägga sig tidigt då jag skulle vara på ultraljud redan kl 08:00 med fastande mage.

Med fyra barn, hund och man så har du att stå i vill jag säga. tycker inte det är så himla länge sen du hade bäbis med det är tydligen ett par år sen.



Du och Eva får väl ta med er Solveig och komma och hälsa på när vi installerat oss hemma.....kanske återkommer med frågor ang. snittet.



Tack för kommentaren på min blogg, alltid roligt att folk har varit inne och läst och sen lämnat kommentar.



Kram Lotta N

2011-08-24 @ 08:25:47
URL: http://www.lottis-annaella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0