två snabba gjorda

Tänk vad otroligt skönt det känns när man så här mitt i långveckan kan pricka av två nätter. Säger som Annette sa: man får inte tänka 50 timmar utan dela upp i delmål och se de två första som två snabba sen lite ledigt igen. Ja nu är de första nätterna gjorda i alla fall. Har sovit riktigt illa idag, de stora barnen är riktigt duktiga och tysta hemma men de kan ju inte rå för att kompisar ringer. Sen gav sig både Amanda och Oskar iväg till kompisar och då började katten leva rövare i sovrummet och tuppen Sune har smitit ut och tok gal efter sina hönor så det var ju bara att gå upp. Nu sitter jag med första stora baljan kaffe och hoppas att den ska göra mig pigg. 

Jag har också hunnit med att damma av mina easytone och det kändes i rumpen efter den långa power-walken med voffen i måndags. Tisdag fick bli de gamla hederliga löpskorna för en riktigt härlig lång skogs power. Tänk att semester i fyra veckor kan göra att man helt tappar kondis och karaktär. Vet inte om jag hade så bra karaktär eller kondis innan semestern men nog var den bättre än så här. Ja jag säger väl som alltid nu är det nya tider!!! hihi ja igen då:)

Igår var det fotboll för min Oskar igen. Efter uppehåll och byte av förening så kändes det riktigt roligt och bra att han får komma igång igen. Han är super duktig och jag tycker det är synd att sluta innan han i alla fall provat en ny klubb. Ny blir det i alla fall OIK en tid framöver. Tror att han tyckte det var riktigt kul också. Jag satt med och kollade in träningen hela tiden och det blir nog en tuff tid framöver när de ska göra sig klara för 9-manna. Bättre kondis krävs ju när det blir mer löpning. Det är kyliga kvällar nu. Blir riktigt kallt att sitta i två timmar och titta, jag var ju lite tokig också som inte hade med en tröja. 

Ja vad ska man ta sig för idag då?? Ja berget med tvätt har inte minskat under natten(???) Vet inte riktigt vad mor Inga gör här hemma egentligen hihihaha. Nej det får väl vara jag som tar tag i den och startar nån maskin. Måste väl ta min lilla voffe på en promis i skogen också. Sen är det ju självklart mat och få hem min fina familj till kvällen. Undrar om jag hinner med lite läsning också?? Just nu läser jag "Snabba Cash" av Jens Lapidus vet inte om det var en bok för mig, men jag ska ge den en chans.


Tjing tjing  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0