Hönshuset

Så skönt när man fixat höststädning i hönshuset. Nu känner man sig redo för att de små pullorna ska trivas inne i vinter. Kommer säkert få byta spånet fler gånger innan det blir vinter, i alla fall fylla på med mer. Känner mig totalt genom svettig, tungt jobb det där och det underlättar ju om man är två men nu är det gjort i alla fall, puh.

Förmiddagen har också spenderats på Ekensberg. Har gått en lång härlig promenad med Chuck. Vi joggade och gick om vart annat. Det gjorde mig svettig också kan man säga. Mycket glada motionärer i spåret idag. Sen blev det ett litet lydnadspass på planen där. Det gick ju fint, inte för att jag tränar inför nån tävling eller så. Vi gör det mest för att vi tycker det är kul, Chuck och jag. Träffade en äldre man i skogen som ropade högt och kom springande fram och berömde min lilla Chuck. Han hade haft boxer själv och tyckte min Chuck var en sååååå fin boxer och så lugn också. Alltid kul att få beröm för sin fina voffe. Han tyckte allt att jag skulle prova att ställa ut honom.

Ja vist är han bra söt och fin mitt♥

Idag ska också Amandas skola döpas, så jag är inbjuden till namngivningscermoni! Klart man ska åka in på det. Blir till och duscha och klä sig riktigt snyggt:)

Det är ju också torsdag vilket innebär städdag men snälla nån när ska man hinna allt??? Jag som trodde man skulle få sig en ledig skön dag med att inte göra nåt. Ja ja städa hinns ju med, knappast så att nån annan kommer plocka undan alla dammråttor här hemma. Jag har i alla fall hunnit med att tvätta lite så imorgon kanske det inte är sån kaos efter strumpor som det annars är varje morgon hihi.

Torsdag är också fotbollsträningsdag för Oskar så det blir en tripp ner till Ramdalen framåt kvällen. 

Ha det gött alla läsare♥ där ute! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0