Vår

Vilken skön vår helg! I lördags vaknade vi dock utan vatten:( Inte kul alls. Varje gång vi skulle sätta på vattnet gick jordfelsbrytaren, elfel alltså. Som tur är har vi ju rörmokaren Marrku i familjen och han fick rycka ut en lördagsmorgon. Jag hade ett berg med disk som skulle diskas sen fredagskvällens mysmiddag. Har ju fortfarande ingen diskmaskin så jag diskar alltså för hand. Lånade dunkar av Markku och kokade vatten för att kunna diska, tog lite tid. Man inser ju när man inte har vatten att vi använder vatten till mycket....diska, tvätta, städa och ja värst av allt toalettbesöken...inte kul 6 personer som ska använda toaletten utan att spola. Jag lyckades i alla fall reda upp disken och dammsuga och torka alla golv utan rinnande vatten. Oskar var på Boda borg med kompisar, Anton hade kompis här hemma så vid lunch startade jag grillen och grillade lite korv. Ja och vips så hade vi sedan vatten igen puh så skönt.

Söndagen spenderade vi ute och eldade ris, barnen cyklade och handlade mer korv för grillning över elden och marshmellows måste man ju ha. Skönt att 4 högar ris är uppeldat nu, bara andra hälften kvar. Blir så mycket ris av träden Björn fäller och det är det tråkiga med att värma huset med ved. Annars är det ju bra motion, träningsvärk överallt tror jag.

Fick för mig att börja cykla med Emil till dagis, men oj måste nog fixa o trixa lite med cykeln innan den är redo eller var det Kanske jag som hade dålig kondis??? men trött var jag när jag kom hem. Emil vill verkligen lära sig cykla nu och det är ju jätte bra han blir ju ändå 5 år nu, men det är svårt att cykla på grus. Alla barnen har lärt sig sent här hemma. Lära sig cykla betyder ju att man måste ha lite hjälp i början, ja mamma får då springa bakom.

Idag kom mina nya skor:)

Reebok easytone! Alldeles rosa och fina. Tackar min älskade man för dom! Nu ska man väl få en snygg rumpa hihi;)
Känns jätte bra att gå i dom än så länge. Imorgon börjar nattjobb igen, känns bra har fått en massa gjort denna lååånga ledighet. Klart hemmafru vore kanske nåt för mig:)

Tjing tjing

Kommentarer
Postat av: Ánn-Britt incirias kennel

Åh en sådan härlig helg ni haft om man bortser från vattnet en riktig familj ni ,och du skorna var minsann inte illa heller snäll man du har fast jag ska inte klaga heller fick Australienresa i julklapp

helt otroligt men dit kan man åka när man inte har småbarn ha det riktigt bra och skicka gärna lite bilder kram från oss Skåningar / Ann-Britt

2011-04-09 @ 13:33:47
URL: http://inciria.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0