Sjukt här hemma

Ja nu börjar vi tröttna på denna långdragna förskylning. Nån i familjen har varit förkyld i snart 4 veckor om inte mer. Förkylning på barn blir ju lätt segdraget och så blir matte dålig hela tiden. Inatt trodde jag matte skulle hosta ut hela lugnorna och hon klädde sig som om vintern flyttat in i sovrummet för att sen slänga av sig allt för att hon svettades. Velig! Nej matte mår inte så bra och nu fyller hela släckten år, vi har sammlat alla i Oktober. Så minst 2 gånger i veckan är de borta på kalas. Så väntar vi på ett nytt tillskott, mattes lillebror ska ju bli pappa. Den lille/a skulle ju ha kommit 5 oktober men håller sig inne ett tag till. Spännande! Annars har vi varit ute och plockat skogen gula guld idag, jag hittade 1 ställe så matte plockade. I går var vi ute på vår 4 km runda och husse var med kul. Sen ställde husse och matte upp 2 gammla grindstolpar som välkommnande ner mot tågrälsen. Välkomnande vet jag inte i och för sig de ska ju sätta upp en grind där, jag ska ju inte springa ner där och framför allt inte barnen.

Så här tråkigt har jag!

Snart kommer Oskar hem och då blir det lite livat igen!

Jag står och väntar!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Ann-Britt Håkansson Incirias kennel

Stackars din matte med sin hemska hosta! Stackars dig också som har en sådan förutseende matte o husse som gör området säkert det är väl härligt istället Krya nu på er så ni kan plocka mer svamp kram på er alla Ann-Britt

2008-10-13 @ 18:11:29
URL: http://home.swipnet.se/Incirias
Postat av: Marie-Sophie och Chaplin

Hej brorsan!



Vad kul att du hjälper matte att hitta svamp! Hoppas mattes förkylning och hosta ger sig snart!



Kramar!

2008-10-15 @ 12:37:59
URL: http://boxerbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0