Fortfarande sjuk

Hej! Igen!

Här sitter jag med en matte som troligen har fått nåt skit i bihålorna, eftersom det inte går över skulle hon kanske behöva nån hjälp. Idag, när hon är inne på 5:e sjukveckan, ringde hon doktor. Tror ni man får komma på besök för en förkylning? Nej precis, även fast man gått så länge så rekomenderar de nässpray! matte förklarade att dessa max 10 dagar har gått förbi för länge sen men det är bara köra på! Varför finns då ett max antal dagar? Tur att matte inte jobbar varje dag. Nu är hon ju långledig och det är höstlov för barnen. Nu är det ju inte kul att vara sjuk varje gång man är ledig, och nu har matte varit hemma från sitt jobb 1 vecka så snart måste hon ju få träffa en doktor om hon så ska tvinga sig in på vc.

Nej nog om matte, det blir ju inte långa raska promenader i höst vädret men mycket sök och uppletande blir det. Tror matte bara vill få mig trött hihi. Jag är stormförtjust i alla fall. Igår hamnade hela matskålen ute på tomten kul att leta fram sin mat! Vi var också på en promenad till skjutbanan. Kul det var länge sen. Oskar hade innebandy cup hela dagen så matte var där och titta mycket men jag fick ju söka mat. Oskar vann föresten hela cuppen, ja hela laget. Idag ligger matte på soffan och jag är ute med stora barnen och bygger koja. De kastar boll och busar med mig fast jag busar mest med dom!

Mattes lillebror har fått en Sixten det säger vi välkommna till. Nu ska vi fortsätta mysa i soffan med en varm kopp choklad så hörs vi....

boxerpussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0