Sjuk vovve!

Ja jag är ju väldigt morgontrött och igår ville jag inte gå ut och morgonkissa men jag hasade mig ut i alla fall.  Matte skulle ju iväg på ett medarbetarsamtal med sin chef. Hon åkte vi 9 och skulle vara hemma till senast 12 och de stora barnen var hemma. När matte kom hem hade jag inte klivit upp ur min bädd än, jag gick inte äns och sa hej till matte, då är man ju sjuk. När matte kommer hem brukar det komma en jätte busig boxer som studdsar vid mattes sida och bara måste få pussa och få all uppmärksamhet av matte. Igår vi 12 låg jag stilla i sängen kollade inte äns fönstret när bilen kom. Matte kände och klämde överallt på mig och tog febern, 39,4 vi ringde vetrinären och fick tid för en liten koll men ingen oro för lite feder. När jag hoppade ur bilen haltade jag på vänster framben och bakben och vetrinären Pia hon klämde och kände tog febern igen, 39,9 den hade stigit.  Jag morrade som tusan när hon klämde på mina ben på vänster sida uppenbart att jag hade riktigt ont. Sen var det blodprover för att kolla fästingburen sjukdom de proverna visade inget ,så några prover skickades iväg för analys. Provsvar idag! Jag och matte åkte hem jag fick hoppa ur bilen och kunde inte gå då. Matte bar in mig i bädden och åkte själv tillbaka till vetrinären Pia, vi provar nu ändå att behandla mot  fästingsjukdomen, kommer nu inte ihåg vad den hette. Ny temp idag och så ska matte ringa vetrinären.
Många tårar blev det hos vetrinären för matte hon trodde jag skulle dö! Larviga hon!

Ja fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Marie-Sophie och Chaplin

Men stackars brorsan :-( Vi håller tummar och tassar för att du mår bättre snart!

Kram

2008-05-16 @ 10:02:41
URL: http://www.boxerbus.blogg.se
Postat av: Pernilla och Enzo

Men Chuck vad händer hos dig? Dessa jäkla fästingar, jag hoppas att det inte var Erlichia. VI håller tummarna för att du snabbt ska vara tillbaka på tassarna igen. Jag förstår din matte,jag har gråtit många gånger när Enzo varit sjuk. SÅ jobbigt att inte kunna prata med dem och fråga vad det är.
Kramar
Pernilla och Enzo

2008-05-16 @ 10:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0