Lillhusse 8 år

Oj nu har det gått ett par dagar sedan vi skrev. Fredagens kurs gick faktiskt bra. Vi är en liten grupp 4 killar och 1 tjej, Det var Benny, Harry, Curre, Bonita och jag. Vi har alla en sak gemensam vi har svårt med hundmöten och i de lägena så har vi alla stängt av hörseln. Så Ingalill Blixt ska lära våra mattar hur de ska få oss att lyssna på dom, hihi kul och se om matte klarar det. Vi fick också höra att första dagen är värst och då var ju jag jätte duktig, det är ju så att jag kan väldigt mycket och är jätte duktig när jag själv vill. Vi ska se om vi kan vara lika duktiga även när matte vill.

Den här helgen jobbar matte så hon sover på dagarna. Igår var det skogspromenad med husse som gällde. Idag har jag varit ute med husse och tagit in ved och grävt i jorden (leran). Matte tycker inte det är så jätte kul för all lera hamnar ju inne på golven. Idag blir lillhusse Oskar 8 år så vi kommer ha fullt hus här ikväll. Kanske att Curre och Ozzy kommer. Det har spelats guitarr hero här för Oskar fick en ny gitarr. Husse klippte mina klor igår igen och det är lite läskigt. Nu börjar jag släppa massa hår också och det märks på golvet och soffan. Lera hår och grus och en grå-brun hund som luktar skunk, här älskar vi våren! Och hundlivet! Nu är det ju inte bara jag som släpar in, 4 barn gör sitt också.  Vem sa att man behöver ha ett rent hus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0