Helgen förbi!

Ja jag kommer nog bli kanon duktig på att möta hundar. Matte har släppt efter lite för mycket på vår lydnad och då är det svårt att komma tillbaka. Hela fredagen var vi på Ekensberg. Vi mötte Curre 11.20 och så knallade vi 5 km tillsammans, det gick så bra så det tog bara 1 timme, så vi hölle ett bra tempo. Curre och jag fick vila lite i bilen och dricka lite vatten sen var det dags för vår kurs. Jag tycker det är så jobbigt när det sammlas en massa hundar på samma gräsmatta och sen kommer det andra hundar och går förbi också, det är inte bara vi 5 i kursen som är där. Tänk att jag i alla fall kunde sitta en stund alldeles vid mattes sida när andra hundar knallar förbi utan att vara nyfiken på dom. På det hela taget är det roligt med kurs och vi går framåt matte och jag.

Lördagen bjöd på jätte fint väder lååång promenad i skogen och så var familjen iväg och tippade, köpte lördagsgodis till barnen, och kollade badrummsgrejor, då var jag själv hemma. På kvällen var det förståss chips dip och melodifestival. Heja Perelli eller Christer säger vi här hemma.

Söndag, som vanligt har ju Oskar fotboll, husse han snickrar i vårt blivande badrum på övervåningen. Vädret är underbart och jag har varit inne hela förmiddagen inte kul. När matte kom hem med Oskar och Anton käkade vi korv med bröd, mums.  Benny kom förbi kul med ett nytt ansikte. Sen gick vi ut och röjde lite skräp på tomten alla mina pinnar hamnade i eldhögen (?) konstigt jag trodde att familjen uppskattade att jag tog hem dom från skogen. Jag har fått söka efter familjen idag också husse gick ut och gömde sig och det var ju sååå lätt att hitta honom, sen gömde sig Amanda och Anton och matte och jag hittade allihop, matte var svårast, men hon var ju sist också. Jag måste träna uthållighet.  


Ha en bra vecka alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0