Lördag

Oj nu har jag inte skrivit på ett tag. Igår var jag Curre och våra mattar ut och gick långpromenad solen sken så man kan tro att det är vår, men det blåser ju kallt och det är kyligt i luften. Matte hade jobbat en natt extra så hon sov först till kl 11. Vi gick 5 km promenaden hemma hos oss. Idag sken solen på förmiddagen så matte och jag tog Emil i vagnen och gick ut på promenad i en timme, det var så skönt. Emil sommnade i vagen, det är ovanligt att vi har nån av småkillarna med på långpromenad så idag jagade jag vagndäcket hela tiden, det gillade inte matte. Matte är lite småförskyld och känner sig lite hängig, lite grinig till och med. Jag har fått en påse grisöron och det är så smaskigt men det gör mig lite dålig i magen, så man får inte äta för mycket. Jag har precis varit ute och sprungit ett var runt tomten då upptäckte jag att det ligger ett lager snö på backen, KUL. Matte sa precis igår att vintern verkar vara inställd, men en liten smak av det fick vi idag igen, och vilken blåst det blir riktigt kallt ute. Tur att jag kan ligga inne på golvvärmen. Imorgon kommer barnens mormor och Markku och gratulerar Anton som fyller år på måndag, så vi ska baka bullar imorgon undrar om jag ska vara med?

Tjingeling Chuck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0