Arg matte

Idag tog vi vägen till dagis med Anton, lilla Emil är hemma för att han är sjuk. Nu känns det som om vi varit sjuka hur länge som helst. Matte känner sig trött och småförskyld hela tiden. Vi tänkte i alla fall ta vägen förbi Ekensberg idag ta 5 km rundan, jag blev helt galen och sprallig drog i kopplet och vägrade vara vid mattes sida. Lyssna gjorde jag inte alls. Matte mår ju inte bra går med nånting i kroppen så efter 1,5 km höll hon på att "dö", ja det kändes så. Jag var ju inte lugnare för det så vi vände och gick hemmåt. Rundan som skulle bli 5 km blev bara 3 men det gör inget.Vi fick åka hem och sova en stund, matte på soffan Emil i sängen och jag i min bädd. Efter lunch busade vi lite med bollen. Bollen är ju jätte rolig. Strålande väder ute och vi är inne känns inte roligt. Oskar och Amanda med kompis kom hem kul med lite rörelse igen. Nu till varför min matte är arg, när hon åkte för att hämta Anton på dagis var jag ju hemma och jag har bitit sönder en fötölj. Ja jag är själv hemma 30 minuter och har bitit i nederdelen av fötöljen. Matte blev såååå arg. Nu vet hon ju inte varför, jag brukar "lägga" saker under och sen försöka få fram dom och då har jag rivit sönder en soffa, den har vi precis köpt ny och det var faktiskt katten som hade börjat riva sönder den.  Nu så var det fötöljen och matte är jätte arg. Tur nog sparade de skinn från gammla soffan. Usch och fy för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0